Wifi/FUJITSU-SIEMENS AMILO LI 3910

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tuin 1

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2009
Goede middag,
Ik heb altijd Wifi op de FUJITSU-SIEMENS AMILO LI 3910 de gehad en van de een op de anderedag is het weg.
Ik heb al van alles ge probeerd maar niets helpt.
Wie weet raad.

GR

Heb ik ook eens gehad, toen bleek er een klein ***lig schakelaartje aan de zijkant te zitten die wifi kan uitschakelen, check dat even

Vlgs. informatie op de Fujitsu website is het FN+F1:
Activating WLAN at the AMILO Li3x10 permanently
Description:
Is it possible to activate WLAN at the AMILO Li3x10 permanently?
Solution:
You can activate WLAN with the key combination [Fn]+[F1].
As from BIOS version 1.05 for the AMILO Li3x10 this function is activated permanently

Zie ook dat vanaf een bepaalde BIOS versie de WLAN altijd aan staat, dus niet uit te zetten is.

Tijs.

FN+F1 of FN+F2?
En is je probleem nu opgelost met de tips?

Tijs.

Wat zegt Apparaatbeheer, onder Netwerkadapters? Staat hij daar of staat hij ergens anders, mogelijk met een geel uitroepteken er voor (van geen driver) of een "pijl naar beneden" er voor (van uitgeschakeld)?

Tijs.

Alde drivers UP toe Deet
En hij staat er gewoon bij.Met sterk ontvangst ik krijg hem alleen niet aan de gang.
GR

Doe het volgende:
In Apparaatbeheer: Klik op de Wifi adapter, rechtsklik er dan op en kies "Verwijderen" (of "Deïnstalleren", wat er maar staat).
Krijg je de vraag of je ook de driver wilt deïnstalleren/verwijderen, doe dat dan niet (oftewel: zet niet het vinkje).
Herstart de laptop, de wifi adapter zou opnieuw geïnstalleerd moeten worden.
Kijk of je een verbinding met je wifi netwerk kunt maken. Je zult (hoogstwaarschijnlijk) dan weer het wifi wachtwoord nodig hebben, want ik ga vermoed sterk dat de inlog van (alle) wifi netwerken dan niet meer bekend zijn binnen Windows.

Tijs.

Dit heb ik een paar keer gedaan .
Maar ook helaas dat werkt ook niet.
Maar nu een andere vraag als ik een Dongel koopt zou ik het daar mee kunnen verhelpen of heeft dat geen zin.
Ik heb ook aan iemand gevraagd om windows 7 opnieuw er op te zetten maar die zij dat je daar probleem niet mee weg neemt.
Ik hoor van U

GR

Wat me dwars zit is het verhaal dat je volle streepjes hebt, je blijkbaar ook een wifi verbinding kunt maken maar het dan toch niet werkt. Dat geeft mij het idee (gecombineerd met dat het helemaal opnieuw toevoegen van de wifi adapter ook niet hielp) dat het probleem ergens anders ligt en dus waarschijnlijk ook zal optreden bij een aan te schaffen dongel.

Ik heb nog 2 tips:
a. Gebruik de hulpmiddelen (of de handmatige instructie) in deze link
b. Kijk eens scherp naar toegevoegde services, bijv. afkomstig van anti-virus software.
[Windows-toets]+R toetscombinatie -> ncpa.cpl -> Klik 1x op je draadloze netwerkverbinding, rechtsklik er dan op, kies Eigenschappen en kijk alle onderdelen na die staan vermeld in "Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig:" (vergeet ook niet om de trekbalk aan de rechterkant met de muis naar beneden te trekken om alle onderdelen te kunnen zien).
Vooral zaken die niet van Microsoft afkomstig zijn zijn hier 'verdacht' en zouden uitgevinkt moeten worden. Laat (minstens) wel aangevinkt het IPv4 protocol en Microsoft client voor Microsoft netwerken en Bestands- en printerdeling voor Microsoft netwerken client-software.

Tijs.

Ik heb alles geprobeerd en niet lukt
Ik heb er nu een DONGEL op gezet en hij werk,

Allen bedankt GR piet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan