wifi gaat steeds beperkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

petra1969

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2015
hallo
ik heb een laptop waarvan mijn wifi steeds op beperkt gaat :evil: ik heb al een paar keer de provider gebeld en steeds geen storing. de kids hebben ook geen problemen op hun tablet dus de storing zal bij mij moeten liggen??
ik heb al eens alle kabels van de horizon box afgehaald en de wifi eruit/opnieuw in mijn laptop gezet maar helaas zonder resultaat.
regelmatig valt hij wel 5x in een half uur uit, wat mij wel opvalt is dat hij het vooral doet als ik aan het downloaden ben of netflix aan het kijken ben.
radeloos via google gezocht en zelf via de opdrachtprompt netsh int tcp set heuristics disabled, netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled, netsh int tcp set global rss=enabled
weet geen eens wat ik aan het doen ben en kom nu bij jullie terecht maar help me obi wan kenobi :d

Laatst bewerkt:
maar het ligt niet aan de box maar in de laptop. als de wifi hier uitvalt hebben de kids nergens last van, hun wifi blijft aan

Oke andere weg. Er zijn tal van oorzaken te benoemen

Verbinding werkt altijd erg traag
Het apparaat (PC, laptop) gebruikt verouderde drivers voor de Wi-Fi chip
Je Wi-Fi toegangspunt gebruikt verouderde firmware
Je apparaat staat te ver van je toegangspunt
Er bevinden zich te veel obstakels tussen je toegangspunt en aan te sluiten apparaat
Je Wi-Fi chip werkt slecht samen met je toegangspunt
Andere apparatuur stoort de verbinding

http://pc-en-internet.infonu.nl/communicatie/136480-oplossen-van-wi-fi-problemen.html

Je kunt ook kijken voor een probleemoplosser bij ziggo. ?? Die zijn er.

Op je laptop zelf zit ook een probleemoplosser.

Laatst bewerkt:
poeh dat zijn wel heel veel mogelijkheden, hoe weet ik nu welke voor mij van toepassing is? er staan woorden en termen waar ik niets van snap ik ben echt een leek hierin
kan ik niet via programma een kladblok toesturen zodat jullie kunnen zien wat er scheelt?
deze zijn niet van toepasssing: verbinding werkt niet traag, mijn apparaat staat niet te ver met obstakels en word niet verstoort (alles staat en gebeurt in de woonkamer net als de tablets van de kids)

a. We weten niets over de wifi adapter, de driver die je er evt. voor geïnstalleerd hebt en de versie Windows. Mogelijk kan Speccy ons de informatie verschaffen, maar misschien weet je het zelf (o.b.v. factuur + Apparaatbeheer etc.)
b. Eerste wat ik zou doen is deze reset-tool van van Microsoft draaien. Overigens is dat het meest kansrijk als je je probleem op alle wifi netwerken hebt, dus niet op maar 1 wifi netwerk.
c. Haal ook eens de stroom van de wifi router af en geef 'm daarna weer stroom. Wacht totdat die helemaal is opgestart en verbindt dan met je laptop. Mogelijk helpt dat (vooral als die wifi router (over-)belast is geweest).
Laat (tijdelijk) niemand anders daarna verbinden met de router (dus zet vooraf andere apparaten uit, zoals tablets, andere pc's/laptops/smartphones etc.), zodat jij met je laptop tijdelijk 'alleenrecht' hebt. Kijk of dat (samen met de wifi router herstart) helpt.

Tijs.

hoi tijs,
jawel in mijn eerste bericht heb ik aangegeven wat ik al geprobeerd heb. oftewel overal de stekkers uitgehaald (reset) van de mediabox en mijn wifi van de laptop eraf en opnieuw erin gezet. ook via de ziggo site het wifi verkeer omzeild. maar dit alles heeft toch geen nut denk ik? daar het in mijn laptop zit?
dit heb ik gisteravond nog gedaan ivm dat hij steeds wegviel, 5x in een half uur. vanochtend is hij 2x uitgevallen
wat opvalt is dat hij dat heel vaak doet als ik netflix aan het kijken ben of aan het downloaden ben,
ik heb nu via de opdrachtprompt de reset gedaan en kreeg ik dit, ik doe het even zo want ik weet niet hoe ik de prompt kan copieren
resetting global, interface, unicast adress, neighbor, path alles ok
resetting failed en toegang geweigerd.... ik heb prompt als administator uitgevoerd

Gebruik de Fixi-it tool, ga dus even niet lopen hakken en zagen op de CMD-prompt, want (zoals je merkt) is het lastig om de resultaten daarvan terug te koppelen.

Blijft verder staan dat we niets weten over de laptop, je niet getest lijkt te hebben met puur jouw laptop aan de wifi etc.

Tijs.

dank je... je gaf aan een reset tool te gebruiken, en er waren 2 mogelijkheden bij de link. de prompt of fix it. maar goed. fix it ook gedaan en lappie opnieuw opgestart.
ik heb trouwens windows 8.1 - pentium 64 bits
weet niet of je er wat aan hebt, ralink rt3290802 11bgn wifi adapter

Ok, wacht even af wat de Fixit evt. heeft opgeleverd. Anders zou je kunnen kijken wat deze driver je brengt (fake een e-mail adres op die pagina, vul wel de rest goed in).
PS: Die ralink drivers komen soms met een verbindingenutility. Als je die nu ook niet gebruikt dan raad ik je aan om die verbindingenutility niet te installeren. Gebruik je 'm nu wel, dan ook de verbindingenutility (mee) laten installeren. Stel dat je geen keuze hebt en de verbindingenutility wordt automatisch geïnstalleerd, dan kun je die verbindingenutility gebruiken om je wifi verbindingen te beheren/toe te voegen etc. Overigens is het doorgaan ook mogelijk in de utility zélf aan te geven dat je (weer) gewoon de "windows manier" wilt gebruiken ipv. de utility.

Tijs.

verbindingenutility goed scrabble woord :-) zegt me niets haha dus ik weet niet of ik die gebruik, heb het opgezocht in de search bar en er is een hp utility center. maar die doet het niet meer zegt hij
maar ik wacht af wat de fixit gedaan heeft. alvast bedankt

Als het je niets zegt dan gebruik je het (nu) niet. :D
Driver updaten kan dus evt. als de fixit niets oplevert. Gegeven dat het gaat om "zwaar" dataverkeer (downloads/netflix) vermoed ik dat de fixit niets oplevert en de problemen moeten worden gezocht in overbelasting van de router en/of de drivers voor je wifi netwerkadapter.

Ik heb hier ook een Horizonbox. De Horizonbox heeft standaard twee wifi netwerken: een 5 Ghz en 2,4 Ghz wifi netwerk, waarvan ik alleen de 5 Ghz variant gebruik.
I.c.m. een TP-Link Archer T4U USB wifi adapter werkt dat bij mij (altijd) goed.

Tijs.

tijs
ja dat 5 of 2,4 ghz is een mooi verhaal, dat het een nieuwe test is en bijna niemand daarop zit hebben ze mij bij ziggo ook verteld. maar ook dat sommige systemen hem niet pakt (geen wonder dat er niet veel klanten op zitten) ik heb het ook geprobeerd maar hij pakt hem niet automatisch in mijn wifi verbindingen :-( misschien jij een tip?
maar dat overbelast zie ik wel zitten ja want hij doet moeilijk met netflix en downloaden
belachelijk eigenlijk als je ziet wat je al moet betalen om een beetje normaal werkend iets wil krijgen

Of jouw netwerkadapter geschikt is voor 5 Ghz kan ik van hieruit niet beoordelen, dat zul je in de handleiding moeten nazoeken. Mijn TP-link verbindt in ieder geval prima met 5 Ghz (en ook met 2,4 Ghz).

We wachten de resultaten van de Fixit en (evt., indien niet werkend) de driver-update af.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Of jouw netwerkadapter geschikt is voor 5 Ghz kan ik van hieruit niet beoordelen, dat zul je in de handleiding moeten nazoeken. Mijn TP-link verbindt in ieder geval prima met 5 Ghz (en ook met 2,4 Ghz).

We wachten de resultaten van de Fixit en (evt., indien niet werkend) de driver-update af.

Tijs.

hoi tijs,
helaas het heeft wel iets langer geduurt dan normaal. gisteravond ongestoord filmpje kunnen kijken en zojuist valt hij weg, in welke handleiding kan ik zien of de laptop 5 ghz bestendig is?

a. Heb je de driverupdate gedaan?
b. Ik heb die handleiding niet. Kijk op het apparaat wie de leverancier/fabrikant is en kijk daar.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan