wifi gsm lukt niet :'(

Status
Niet open voor verdere reacties.

assiatiane

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2011
Hallo

Onlangs heb ik een nokia 5530 xpressmusic gekocht met wifi,
ik probeer nu telkens te verbinden met mijn router thuis wat lukt, maar ik krijg geen beeld! er komt gewoon een wit schermpje en er staat vanboven een balkje met 0 kb op wat dus betekent dat het niet laadt.
op school werkt het wel, daar kan ik gwn gratis surfen via de schoolwifi. ik heb echt geen idee hoe ik dit zou kunnen oplossen dus aub help me :confused:

Om te beginnen, er zijn tig oorzaken te bedenken. Zal ik dan maar eens 2 balletjes opgooien?

Je Nokia ondersteunt 802.11n niet, hij ondersteunt 802.11 b/g. Kan het zijn dat de router ingesteld staat op 802.11n?

Of staat op de router MAC-filtering aan? Zo ja, dan kan het zijn dat je het MAC-adres van je Nokia in het lijstje van de router moet opnemen alszijnde toegestaan om verbinding te maken.

Ik hoop voor je dat iemand in je omgeving de routerinstellingen kan bekijken.

Dankjewel voor je reply

uhm, ik heb geen idee op wat mijn routeris ingeschakeld, waar kan ik dat vinden?
en ik heb dat van die MACadres als eens gelezen maar ik geraak maar niet op mijn routerinstellingen :(
ik heb een FON router waaraan zo'n Dlink box aan gekoppeld is... ik snap niet echt veel van dit soort dingen ;)

Maar wie heeft bij jou deze FON router geinstalleerd? Dlink box heb ik geen beelden bij.

Ik heb een FON-handleiding opgeduikeld, zie link hieronder! Zo te zien is er weinig instelbaar.

Als het goed is, heb je een e-mailadres en wachtwoord opgegeven (ooit eens) om zo via de FON-router verbinding te kunnen krijgen. Komt jou dit bekend voor?

De FON-router zendt 2 signalen uit, FON_AP (openbaar) en MyPlace (prive). Ziet jouw Nokia bijv. het MyPlace netwerk? Zo ja, probeer daar verbinding mee te maken. Als dit lukt zal er om een WPA-sleutel gevraagd worden, deze sleutel staat op de onderkant van de FON-router.

Maar goed, dit is wat ik in de handleiding lees. Dus lees de handleiding zorgvuldig door.

Handleiding: www.campervriendelijk.nl/techniek/fonera_handleiding.pdf

Laatst bewerkt:
Dankjewel voor de link, ik ga de handleiding eens lezen

ja mijn nokia ziet die netwerk en ik heb de sleutel ook al ingevuld maartoch gebeurt er niks, mijn scherm blijft wit
maarja ik ga eens lezen in de handleiding

echt bedankt é!!

Ik ga er wel vanuit dat je internet hebt, de FON is alleen bruikbaar op een reeds bestaande internetaansluiting!

Maak je al gebruik van de FON, bijv. draadloos met een laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan