WIFI hotspot en een computer dat er niet mee kan verbinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HermesTrismegistu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2014
Berichten
3
Hallo beste mensen, mijn probleem is alst volgt.

Ik heb een usb netwerkadapter(Sitecom 300N Wireless USB Adapter WL-352v3) die niet herkent word door een oude computer met windows xp erop. Echter is er niks mis met deze usb adapter, omdat deze wel werkt op mijn eigen computer, waarop windows 7 geinstalleerd is en voorheen ook werkte op een andere computer met windows xp erop.

De usb netwerk adapter installeert zichzelf, echter kan ik de drivers niet vinden om een poging te doen om deze handmatig te installeren, om te kijken of windows xp deze dan wel kan herkennen. De drivers kan ik niet vinden op sitecom.com. Mijn vraag, weet iemand waar ik deze drivers wel kan vinden, want het lijkt een beetje zoeken naar een naald in een hooiberg, met al die vervelende driver websites die hun centjes proberen te verdienen met reclame onzin etc.

Alvast Hartelijk Dank,
Arjan.
 
Staat er wel ServicePack 3 op die Windows XP machine?

Is wel vreemd, op de Sitecom website kan ik alleen wl-352 Wireless Micro USB Adapter 300N X2 v1001 en wl-352 Wireless Micro USB Adapter 300N X2 v2001 vinden.

Schijnt dat er een Realtek chip in zit vandaar dat de onderstaande de goede zou kunnen zijn.
Zie DEZE website, staat een link mirror 1: WLAN_Azurewave_1085_9_0225_2010.zip (8.31 Mb) genaamd.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Driversoftware voor Windows 2000, Windows XP 32bit/64bit, Windows Vista 32bit/64bit en Windows 7 32bit/64bit van Sitecom zelf: deze
Overigens bestaat er vlgs. Sitecom zelf geen WL-352 v3, wel WL-352 v1 en WL-352 v2, maar mijn gelinkte driver kent/noemt ie 'm wel.
%WL-352v3.DeviceDesc% = RTL8192su.ndi, USB\VID_0DF6&PID_004C

En inderdaad zit er een Realtek chip in die adapter, naar ik aanneem de RTL8192SU

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan