Wifi - ICIDU Router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tijs, nogmaals bedankt voor je moeite, maar dit gaat mij helaas las leek niet lukken. Ik ga hem terug brengen naar de winkel.

Doe het dan zo: Koop geen wifi router want dan loop je tegen hetzelfde probleem aan als nu met de ICIDU!
Koop 2 apparaten:
a. Een bedrade switch (5 of 8 poorten, bij voorkeur direct een Gigabit switch, dus liever niet 100Mbit /s)
b. Een draadloos accesspoint

Enige wat je dan nog hoeft te doen is de accesspoint inrichten. Zodra dat gebeurt is kun je die aansluiten óf op de switch óf op de speedtouch (wat maar handiger is).
De switch koppel je door met de Speedtouch.

Tijs.

dank, dan zal ik inderdaad geen wifi router kopen, dank voor je meedenken en moeite.

:) Als je namelijk weer een router zou kopen, dan moet je die 'verbouwen' naar accesspoint/switch op dezelfde manier als ik eerder aangaf, maar als je dat niet kunt dan kun je beter alles zo simpel mogelijk houden, en dus de switch kopen voor de uitbreiding van het aantal bedrade poorten en een accesspoint kopen voor draadloze toegang tot het (lokale + Internet) netwerk.

Tijs.

fijn dat je zo mee denkt. heb hem inmiddels losgekoppeld (en nog net niet uit het raam gegooid haha). maar had mijn situatie uitgelegd in de winkel (wel met tv) en gaven dit advies..ik print jou advies uit en neem dat mee naar de winkel!

De componenten die ik zojuist noemde (switch en accesspoint) zijn transparant. Een router is dat niet (behalve als je 'm ombouwt).
Vandaar dat het allemaal veel simpeler is als je een switch en accesspoint gebruikt i.c.m. 1 router in je netwerk (=Speedtouch) ipv. 2 routers in je netwerk (=Speedtouch+een zelf aangeschafte).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan