WiFi in garage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1971

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
In huis hebben wij een draadloos netwerk. Nu willen wij in de garage die 60 meter van het huis staat, ook gebruik maken van de WiFi .
De stroomgroepen van het huis staan niet in verbinding met de garage.
Een kabel leggen is niet mogelijk.
Welke oplossing hebben jullie?

Mvg Ron

Dit moet dus wel bekabeld worden?

Het punt is dus dat ik buiten of in de schuur geen utp kabel heb liggen.
In de woning staat de modem die wifi uitzend. Kabels trekken is geen optie

Mvg Ron

Afhankelijk van de provider kun je kijken of je gebruik kunt maken van:
Ziggo Wifispots (Ziggo abonnees)
KPN Wifi Hotspots (KPN abonnees en Xs4all abonnees)

Uiteraard afhankelijk van of er andere abonnees dicht in de buurt van jouw garage zitten met hun wifi netwerk.

Tijs.

Afhankelijk van de provider kun je kijken of je gebruik kunt maken van:
Ziggo Wifispots (Ziggo abonnees)
KPN Wifi Hotspots (KPN abonnees en Xs4all abonnees)

Uiteraard afhankelijk van of er andere abonnees dicht in de buurt van jouw garage zitten met hun wifi netwerk.

Tijs.

Geen idee wat de kwaliteit (ic snelheid) van de Ziggo hotspots is, maar de afdeling "Wifi-hotspots"/ "Fon" van KPN kun je gerust 'overslaan' : dramatische snelheden en een dramatische stabiliteit. Dat zal ongetwijfeld niet aan KPN liggen, maar v.w.b. Fon, aan de hoeveelheid mensen die "Fon" gebruiken, maar sinds ik nu KPN heb (imiddels ruim een jaar) heb ik buitenshuis wel eens een paar testjes gedaan. In 1 woord? Dramatisch. De tests zijn gedaan in 2 redelijk grote plaatsen: 1tje met 65000 inwoners en eentje met meer dan het dubbele aantal inwoners.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het nog een lastig probleem gaat worden
Bij de computerzaak hadden ze het over een sitecom ac2600 wifi router. Die zou vele malen sterker zijn.
Maar daar heb ik ook mijn twijfels bij

Die Sitecom router lijkt mij inderdaad ook geen (werkende) oplossing, zeker als er nog gebouwen/schuurtjes/etc. staan tussen je huis en die garage i.c.m. de afstand van 60 meter.

Overigens moet ik eerlijk zeggen dat, in mijn beleving, wifi in een garage wel het minst belangrijk is. Per slot kun je altijd (mocht je even wat moeten opzoeken vanaf een computer/laptop) tijdelijk een hotspot maken vanaf je mobiele telefoon (als die een redelijke databundel heeft), zo doen wij dat.

Tijs.

Hallo,

Is er dan ook geen telefoon of coax aansluiting in dat deel van de garage.
Of als het mogelijk is een kabel via de kruipruimte leggen, het is even werk maar dan heb je wel wat.

groet,

Ewoud

Garage is 60 meter verder, dat is het probleem. Zie vraag met #1

De stroomgroepen van het huis staan niet in verbinding met de garage.
Als je hiermee zegt dat er helemaal geen stroomaansluiting in de garage is lijkt me een oplossing niet mogelijk. Je moet immers ook vanuit de garage met een goed signaal kunnen vertrekken.
Is er wel een aansluiting, dan moet het kunnen maar waarschijnlijk alleen tegen behoorlijk wat kosten.
Als men hele campings van wifi kan voorzien, moet dat bij jou ook lukken. Je moet dan wel zowel aan de zend als de ontvangstkant een goede zender met goede (buiten) antenne gebruiken. Lijkt me nog een hele operatie.
(Of zie ik iets over het hoofd?)

Er zit stroom in de garage. maar dat zijn niet dezelfde groepen als van de woning.

Mvg Ron

Dan zal het van je budget afhangen of het gaat lukken. Zoek een zaak/bedrijf die verstand van netwerken heeft en laat je adviseren.
Zelf heb ik geen idee wat zoiets kost. Belangrijk is ook of je bereidt bent om eventueel buitenantennes te plaatsen en of je dat zelf kunt.

Laatst bewerkt:
Heb je zelf al iets ondernomen om tot een oplossing te komen ik zie en lees hier toch diverse goede tips. Zo schiet het niet op. ;)

Als je stroom hebt in de garage (220 V) Lees dan nog eens goed mijn postje #3, dat is alles wat je nodig hebt STROOM, Anders moet ik het vorig postje van manamana bevestigen.

Goedendag,

Heb je al eens gedacht aan richtantennes aan de gevel.

Of in de meterkast de fase van de groep die naar de garage gaat voorzien van de stopcontact, zodat je de aansluiting van de "powerline adapter" daar kan realiseren. Misschien moet je daar een UTP naar toe brengen of zou het zelfs draadloos kunnen. Ik denk dat de UTP een hogere snelheid mogelijk maakt.

groet,

Ewoud

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan