Wifi/Internet in schuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

hein1998

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2011
Hallo,

ik heb met wat vrienden een zitje in de schuur achter ons huis.
Omdat we vaak een film kijken en een paar laptops hebben staan en iedereen een mobiel, willen we graag ook wifi in de schuur.
ik had dus een wifi repeater gekocht bij dixons voor €45, de eerste week heeft hij het redelijk gedaan maar daarna moest ik hem steeds resetten en als hij het dan weer deed kwamen er steeds storingen in het internet op plekken waar ik normaal wel internet heb.
een kabel trekken is niet echt een optie.
ik zag dus iets over internet via het stroom netwerk(home plug).....iets zoals deze
Nu is de vraag gaat dat wel werken en hoe? en zijn er nog meer optie's?
budget is niet echt groot maximaal €50

MvG Hein

Indien je stroom in de schuur hebt, dan kan je met 2 homeplug adapters een LAN kabel "vervangen" ne je krijgt een LAN aansluiting in de schuur. En dan heb je nog een AP nodig, om WiFi in de schuur te krijgen. Er zijn ook ander homeplug adapters, die een ingebouwse AP hebben.
Maar je budget is vrij beperkt.

Dus ik heb er 2 nodig? Want die link dat is er volgens mij maar 1, en een AP kan dat een gewone router zijn die je aansluit op die homeplug?

Misschien download je inssider
Hiermee kun je zien welke netwerken er in de buurt zijn en op welke kanalen ze uitzenden.
Dan zie je ook of je een overlappend kanaal hebt waardoor je ontvangst beïnvloed wordt.
Zo heb ik mijn kwakkelende wifi zeer stabiel gekregen.
Dan heb ik ook in de router voor de b/g band kunnen kiezen, de n band is die met de laagste snelheid en die tegenwoordig is niet meer nodig.
Succes ermee.

Eh... kostenzer, volgens mij zit je met je laatste opmerking er naast. Even de wikipediapagina er op nageslagen en het zit volgens mij zo:

IEEE 802.11 is het protocol waar alles om draait. IEEE 802.11b heeft een theoretische maximum doorvoersnelheid van 11 megabit per seconde (Mbit/s). IEEE 802.11g heeft een theoretisch maximum van 54 Mbits/s en 802.11n 150 Mbits. Door overhead en door storingen in het signaal is de daadwerkelijke doorvoorsnelheid vaak lager.

ja.. je kunt ze per stuk kopen.... maar dat is als je er al 2 hebt.... en er nog een 3e bij wilt...
Hier staat de vraag toegelicht:
https://forum.telfort.nl/thuisnetwerk-draadloos-269/hoeveel-homeplug-sets-nodig-31512/
Leesvoer:
http://www.telegraaf.nl/digitaal/21183582/__review_sitecom_wifi_versterkers__.html
Dus als ik gewoon 2 van die homeplugs (zie linkje in eerste post) koop en de 1 aansluit op de modem en het stroom net en de andere in de schuur op het stroomnet moeten we internet in de schuur hebben,dan wel met kabel maar als ik daar een andere router op aansluit hebben we ook draadloos?

Koetsie,
Klopt. Foutje bedankt.
Ik heb de 802.11n bij mij uitgeschakeld omdat mijn wifi ontvangers niet zo snel zijn. Max 54Mb.

hein1988
Je hebt die dingen ook met draadloos deel. Zal wel duurder zijn.

Er gewoon een router op aansluiten kan ook.
De tweede router niet als router gebruiken maar als switch.
Daardoor blijf je in dezelfde ip range.
Dat wil zeggen dat je de utp kabel in tweede router niet in de aparte bus moet steken, maar in een van de 4 uitgangen.
Verder moet je DHCP uitschakelen.
Tot slot, als je de op eerste router kunt inloggen op bv 192.168.1.254, dan moet je de tweede instellen op bv 192.168.1.253
Succes er mee.

Laatst bewerkt:
Koetsie,
Klopt. Foutje bedankt.
Ik heb de 802.11n bij mij uitgeschakeld omdat mijn wifi ontvangers niet zo snel zijn. Max 54Mb.

hein1988
Je hebt die dingen ook met draadloos deel. Zal wel duurder zijn.

Er gewoon een router op aansluiten kan ook.
De tweede router niet als router gebruiken maar als switch.
Daardoor blijf je in dezelfde ip range.
Dat wil zeggen dat je de utp kabel in tweede router niet in de aparte bus moet steken, maar in een van de 4 uitgangen.
Verder moet je DHCP uitschakelen.
Tot slot, als je de op eerste router kunt inloggen op bv 192.168.1.254, dan moet je de tweede instellen op bv 192.168.1.253
Succes er mee.

En is dat instellen van ip moeilijk? En de kabel dus gewoon in 1 van de uitgangen drukken waar je normaal je pc of laptop op aansluit. En DHCP uitschakelen hoe werkt dat? Sorry voor zoveel vragen maar van netwerken heb ik weinig verstand.

Voor zowel router als repeater geld dat je er "in" moet komen.
Hoe dat gaat kan verschillen.
Vaker heb je een wachtwoord nodig. Kijk in de handleiding.
Daarna moet je de menu's nalopen en kijken waar wat staat.

Kan, maar dan moet je wel een kabel hebben met signaal.
Verder verwacht ik dat je dezelfde instellingen moet maken als hierboven beschreven.

Weet je wat misschien ook help, als je precies aan geeft welk model repeater of router je hebt.

ALS ik straks tijd heb kan ik e.e.a. opzoeken en je aangeven op welke pagina's van de handleiding je moe kijken.
Nu moet ik weg.

Laatst bewerkt:
Kan, maar dan moet je wel een kabel hebben met signaal.
Verder verwacht ik dat je dezelfde instellingen moet maken als hierboven beschreven.

Weet je wat misschien ook help, als je precies aan geeft welk model repeater of router je hebt.

ALS ik straks tijd heb kan ik e.e.a. opzoeken en je aangeven op welke pagina's van de handleiding je moe kijken.
Nu moet ik weg.

Met 1.5 uur ben ik thuis dan zal ik posten wat voor router is heb en welke repeater ik nu heb liggen enz..

Router en Repeater

Router:
phpishlpp.jpg
Thomson TG789vn

Repeater:
Icidu NI-707547
deze stoort echter enorm en moet vaak reset worden
icidu_ni707547_wireless_range_extender_300n.jpg

Die Handleiding die ik vind is wel erg sumier.
Er zou een uitgebreidere engelse handleiding zijn, maar die heb ik niet gevonden.

Misschien kun je de wps knop eens 10-15 sec vasthouden. Dan gaat hij naar fabrieksinstellingen en dn opnieuw installeren.

Ok, je hebt het over storing, hangt er een knipperende tl-balk aan het dak van de schuur?...
Of zoiets... Noem maar wat!?!...

;)

Ok, je hebt het over storing, hangt er een knipperende tl-balk aan het dak van de schuur?...
Of zoiets... Noem maar wat!?!...

;)

Als ik de repeater heb ingesteld en hem in de stopcontact doe dan hebben we even internet maar daarna valt het weg
en dan doet het internet in huis het ook niet als ik dan de repeater eruit haal doet het internet het weer wel, daarna moet ik hem resetten en dan begint het weer opnieuw.
De repeater heb ik al vanaf verschillende stopcontacten geprobeerd op een niet al te grote afstand van de modem (4-6 m)

De repeater kan ook als AP werken. Dan moet je nog je twee homeplug adapters kopen, en je bent klaar. Je fout omschrijving kan ook op een IP conflict duiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan