WiFi is traag, LAN niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie9

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik heb de laatste tijd problemen met mijn UPC-modem. Gewoon ineens. Het is een Thomson TWG870 en het WiFi doet raar. Ik haal maar 20 Mbps terwijl mijn abbo 50 Mbps mogelijk maakt. Ik dacht dat het aan het kanaal lag. Dus ik ben veel geswitched, maar het heeft niet geholpen. Het meest vrije kanaal is kanaal 13. Dus die gebruik ik nu. Ik had nog een WiFi-router liggen van Conceptronic: de C300BRS4A. Dus daar heb ik een acces point van gemaakt (DHCP-server uitgezet). Dat werkt, maar nog steeds 25 Mbps. Via LAN haal ik 50 Mbps. Ik zit ongeveer 4 meter van de Conceptronic router. Ik heb alle stoorzenders die ik maar kon bedenken uitgezet:

- Telefoon
- Kerstverlichting
- Draadloze telefoon
- Aantal lampen

WAT VERSTOORT MIJN WIFI:shocked:! Alvast bedankt voor de reactie:D!

Ik google ondertussen nog even verder.

Misschien handig even je WiFi kaart/ontvanger te vermelden?

Oja, natuurlijk. Het draait hier om alle Wi-Fi-apparaten die ik heb. Zowel laptops als desktops als telefoons als tablets. Allemaal 20 à 25 Mbps.

De Wi-Fi-router staat nu zelfs naast de PC's. Alsnog 25 Mbps.

Laatst bewerkt:
Dat heb ik dus al gedaan:
Ik dacht dat het aan het kanaal lag. Dus ik ben veel geswitched, maar het heeft niet geholpen. Het meest vrije kanaal is kanaal 13. Dus die gebruik ik nu.

Kanaal 13 is niet meestal de beste keuze, niet alle routers gaan daar goed mee om.
Beter is ... waar de minste op zitten - het zwakste signaal hebben.
Bron: Wikipedia.

Anders UPC via het gratis 1200 nummer bellen.
50 Mb betalen en 20 krijgen betekend zoveel als dat er iets 'geknepen' staat.

Ik/we hebben iets van 100 Mb maar komen meestal niet boven de 40 Mb.
Al jaren... (5)
Maakt mij/ons niet zoveel uit - straks glasvezel bij een andere provider.

Goed goan!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Volgens mij bedoelde crash welk type ontvanger en het is vrij normaal dat draadloos wat langzamer is dan bedraad.

@Modag
Dan ben ik weer op de hoogte maar het niet direct met je eens.
Wij werken met terminals (4) van minimaal 500x300 mtr.
Via WiFi...

Prima ontvangst - nooit problemen (99,7%)
99,7% is niet optimaal, maar thuis haal ik dat niet (nooit).

Hmmm...

Inderdaad Modag, dan kunnen we zien welke snelheid deze zou moeten aan kunnen.

@bassie
Wikipedia voor WiFi informatie.
Laat je niet gek maken.

Fijn weekend.

Hoi,

Ongetwijfeld zal het wifi gebruik van de buren hiermee te maken hebben en op je werk zal dat niet het geval zijn en dat zal even om duurdere of provisionele apparatuur gaan.
En we maken niemand gek hier hoor;)

Laatst bewerkt:
Leuk, als je WiFi kaart het niet aan kan, dan heeft Wikipedia of UPC geen enkele zin.;)

Tevens handig te weten of je over 2,4GHz of over 5GHz WiFi hebt.

We hebben het hier over een 2,4 GHz netwerk. Ik ben naar kanaal 11 geswitsched. Nog steeds 21 Mbps. Kanaal 11 gaf de beste link score volgens inSSIDer. Alle WiFi-kaarten zijn N (behalve telefoon en tablet).

Ik heb mijn Conceptronic router weggehaald en de WiFi in de Thomson weer aangezet. Ik ben geswitsched naar kanaal 6 en raad eens? 40 Mbps internet! Het zijn spitsuren nu dus het is logisch dat het iets trager is dan normaal.

Mijn probleem is opgelost! Bedankt voor de reacties!

Beetje vreemd...
Maar dat was wat er onlangs bij mij gebeurde.

De cooling van de router...
Mijn vrouwtje had er een vaas met bloemen op gezet.
Alles werkte wel, maar traag...

Kijk daar eens naar - ventilatie - ja, klinkt raar maar even controleren.

Ik had net nog 40 Mbps, en nu weer 20 Mbps. Hoe kan dit? Ik zat net op kanaal 6 maar toen had ik 10 Mbps. Dus nu op kanaal 11 met 20 Mbps.

Laatst bewerkt:
Op mijn laptop meet ik tussen de 40 Mbps en de 50 Mbps en op een andere laptop 19 à 20 Mbps. Het is opgelost.

Laatst bewerkt:
Hoe heb je het opgelost?
Bosjes bloemen van het vrouwtje zeker... (joke).

Ik heb het opgelost door mijn eigen router te ontkoppelen en de ingebouwde WiFi weer aan te zetten. Deze heb ik op kanaal 11 gezet en voilà! 40 à 50 Mbps internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan