Wifi lijkt te werken, maar geen internet....?!? DNS-foutmelding!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Princesje

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2012
Hallo allemaal,

Na enige tijd zelf te hebben geprobeerd(2 weken lang!) het probleem op te lossen, probeer ik het hier nu; mijn wifi werkte niet nadat de vorige eigenaar opnieuw Windows XP had geinstalleerd.

Naam laptop: Medion MD40100

Systeeminfo:
Bekijk bijlage DNS-foutmelding.txt

Wie helpt, graag hoor ik het!

Groet,

P.s. ga nu wel slapen, dus kan zijn dat ik wat later reageer, maar zie de reacties graag tegemoet!!

Bijlagen

• xp.JPG
    xp.JPG
    13 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
De router heeft standaard instellingen, die vind je in de handleiding (paswoord, basis instellingen).

Als je DHCP uitzet in de router, moet je wel ook je instellingen voor je IP-adres wijzigen op de client (laptop) kant. In zo'n geval als deze kun je met een vaste kabel nog op de router (met de juiste instellingen). Je hebt nu al gereset dus dat is gepasseerd.

DNS doet het nu mogelijk niet omdat je router nog niet juist is ingesteld om te werken met je internet provider.

Om de router in te kunnen moet je hem even bedraad aansluiten!
Geef de router anders een "harde reset", er zit meestal een verzonken knopje, meestal aan de achterkant je router, waar je d.m.v. een pen o.i.d. je router een harde reset kan geven.

Hoi allemaal,

Maar ik heb de router naar mijn weten bedraad aangesloten?

En ok, de router proberen te resetten met een harde reset dus..

Of ik kan het IP-adres wijzigen op mijn laptop? Waar?

En dan nog de laatste vraag; maar ondanks dit hele verhaal met de router, DHCP etc uitgevinkt enzovoorts...deed de wifi het niet voordat ik dit deed allemaal, maar ik ga eerst deze suggesties opvolgen nu.

Alvast bedankt en ik kom erop terug!

Ik kom de router niet in helaas..:(
Alles geprobeerd, op de pc, op m'n laptop, en IP-adres lukt dus ook niet invoeren .

Ik word nu zolangzamerhand knettergek van dat ding. Oh ja, krijg wel een melding dat ik DHCP weer aan zou moeten zetten, maar dat gaat dus niet, want kom de router niet in, software cd doet het zelfs ook niet..aaaargh

Met bedraad aansluiten bedoel ik, je laptop bedraad op de router aansluiten d.m.v. een netwerkkabel.

Geprobeerd dus, maar krijg telkens een foutmelding als hij netwerk wilt zoeken, daar stopt het hele process, want hij kan geen netwerk configureren zegt ie.

En aan het einde ook weer: DHCP enable maken..:(

ok, had dus een kabel niet goed aangesloten op de router, ben er nu wel ingekomen, alles hersteld, hard gereset, kon nu weer opnieuw wachtwoord etc invoeren, want surfde namelijk onbeveiligd afgelopen dagen met een usb-stick, en DHCP staat weer goed zag ik, maar nu..

De vraag is nu voornamelijk: Hoe krijg ik de wifi werkende van mijn laptop Medion MD40100?
Besturingssyteem: Windows XP met servicepack 3

Hij maakt dus wel verbinding, maar geen internet? :(

Dit zijn gegevens van mijn router IP-adres:ip-adres router.JPG
En tja wat kan ik meer voor gegevens overleggen..ik hoor het anders graag van jullie, of er een optie is..:)

Kan het zijn dat bepaalde IP-adressen niet overeenkomen zoals het router IP-adres en als ik config invoer bij uitvoeren krijg ik een andere IP-adres, of klopt dit gewoon?

Zie bijgaande bijlages.

Dit zijn gegevens van mijn router IP-adres:Bekijk bijlage 157075
En de gegevens van IP-adres van laptop:ip-adres ip-config laptop.JPG

Nou, jullie zullen het niet geloven, maar ik surf nu op helpmij.nl/forum met de wifikaart van mijn laptop!!!

Ik zal even opnoemen wat ik gedaan heb, nog even weer WPA uitgezet op mijn router, want las ergens dat de laptop dit niet zou ondersteunen, maar hoewel ik dit eerder heb gedaan, zoals ik eerder vermelde, dat ik alleen op mijn usb kon internetten, en dat was onbeveiligd dus, toen zat er ook geen wpa op, maar nog steeds werkte de wifi van mijn laptop niet.

Maar dat dus en toen dacht ik eraan om even mijn pc opnieuw op te starten na al die veranderde instellingen etc.

En...hij deed het niet, helemaal niet opeens..
Nou, toen ging ik zoeken naar draadloze netwerken, niks..
Toen nogmaals maar eens op 'herstellen' geklikt, bij het desbetreffende draadloze, niet werkende verbinding, en ik zie ineens allemaal meldingen voorbij knallen: zoals dns-instellingen hersteld etc.
En toen, zie ik ineens VOL bereik en ik denk, nou voor de zoooveelste keer even testen en proberen op internet te komen, en ik zie m laden en ik zie m laden en ; HIJ DOET HET!!

Dit dus na 2 weken geklooi, maar enfin, eindelijk..hij doet het!

En ik weet echt niet wat nou doorslaggevend was, ik denk de wpa uitzetten, dit ga ik nog testen door opnieuw wpa aan te zetten, maar nu ff niet, nu ff genieten van mijn resultaat!!

Dank jullie allemaal WEL!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan