Wifi maakt verbinding, valt direct weer weg en zoekt dan opnieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.

RaymonS

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Sinds zondag heb ik Alles-in-1 van Ziggo.
Tot nu toe werkt de Wifi prima op de beide smartphones, maar op mijn pc niet.

Mijn wifi-dongle maakt verbinding, je ziet dan "netwerk verkrijgen".
De verbinding komt dan tot stand, waarna hij een seconde later weer wegvalt. Het verbinding maken en verbreken begint dan telkens opnieuw, en gaat dan constant door. Een pagina openen zit er niet in.

Weet iemand in welke hoek ik dit moet zoeken? Het is hoogstwaarschijnlijk een instellling in het systeem omdat het op de smartphones wel werkt.

Ik hoop dat iemand mij in de goede richting kan helpen.

Groeten Raymon

Is het een oude dongel en staat de pc ver van de router vandaan?

Hoi Andreazz,

Bedankt voor je reactie. De dongle is inderdaad niet de nieuwste meer, denk dat ik hem rond 2004/2005 gekocht heb.
De router zit in de meterkast, en de pc staat boven. Dat is in een rechte lijn zo'n 8 meter denk ik.
Wel moet het signaal door 2 muren heen.

Zou het signaal van Ziggo minder sterk zijn? Ik had hiervoor een modem (met antennetje) vann Tele2, en daar had ik nooit verbindingsproblemen. Het modem stond op dezelfde plek.

Gr. Raymon

Nee, het signaal zou dan (waarschijnlijk) geen probleem moeten zijn. Wel heb ik zelf last van een slecht signaal (telefoon weliswaar) op een kamer vrijwel recht boven de locatie van de router. Wel heb ik daar 20% met draadloos internet op een laptop met een oude dongel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan