WIFI met Livebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobo88

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
heey mensen,

Ik heb sinds vandaag de Livebox van orange, met een wifi kaart
nu is de installatie enz goed gelukt, alleen heb ik maar weinig bereik met de wifi
hij moet zo`n bereik van 10-20meter hebben

nu is het wel zo dat ik op zolder zit met mijn laptop en de livebox staat op de begane grond, iemand tips om het bereik te bevorderen??

groeten
bojan

heey mensen,

Ik heb sinds vandaag de Livebox van orange, met een wifi kaart
nu is de installatie enz goed gelukt, alleen heb ik maar weinig bereik met de wifi
hij moet zo`n bereik van 10-20meter hebben

nu is het wel zo dat ik op zolder zit met mijn laptop en de livebox staat op de begane grond, iemand tips om het bereik te bevorderen??

groeten
bojan

Hallo bobo88,

Ik vermoed dat jou netwerk kaart in je labtop een te klein bereik heeft.
Muren en plafonds houden een hoop tegen, je zou voor het mooie een kaartmoeten kopen met een beter bereik of een accespoint (linksys WAP54)er bij kopen deze kan je op marktplaats al voor een paar tienjes kopen, of je koopt een andere sterke netwerkkaart sweex "extended range" kost je ±18 euro

ik denk dat het hier mee moet lukken.
Ik heb de livebox in de meterkast staan en boven op zolder een pc met een sweex kaart er in met een uitstekend signaal.

p.s ik woon in een nieuw bouwhuis met veel beton ijzer

Groeten
Abyss

Heey,

Bedankt voor de tips,
maar ik heb inmiddels de livebox 1 verdieping hoger gezet, was net zo makkelijk
nu heb ik een signaal uitstekend / zeer goed met de maximale snelheid

maar iig bedankt

greetzz
bobo

Heey,

Bedankt voor de tips,
maar ik heb inmiddels de livebox 1 verdieping hoger gezet, was net zo makkelijk
nu heb ik een signaal uitstekend / zeer goed met de maximale snelheid

maar iig bedankt

greetzz
bobo

Heeft dit geen concequencies voor je snelheid dan? De telefoon kabel, van het hoofd aansluitpunt is nu neem ik aan een meter of 10 :shocked: ??? Aangeraden word toch wel 30 cm, ja ik heb er ook een meter tussen zitten hoor maar 10meter of meer lijkt mij erg veel.

Abyss

Laatst bewerkt:
Nee hoor
wij hebben boven ook een telefoonstopcontact
deze is "afgetapt" van het hoofdtelefoonstopcontact (wat bij ons overigens niet in de meterkast zit)
en dat hebben we verbonden met een draadje van ong 3 meter
de verbinding draadloos is 54Mbps, en met een lan-kabel (naar de begane grond) gewoon 100Mbps

werkt dus prima

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan