wifi netwerk in nieuwbouw

Status
Niet open voor verdere reacties.

solange

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Hallo,
Hopelijk zit ik met mijn vraag in de juiste groep....
Wij zijn bezig met een nieuwbouw en gisteren afspraak gehad met de elektrieker. De hoofdinternet aansluiting komt beneden maar onze dochter zit twee verdiepingen hoger en gaat waarschijnlijk geen wifi meer kunnen krijgen van de onderste verdieping. De man die gisteren op de werf was raadde ons aan om een kabel te voorzien van beneden naar boven, om daar later een tweede router aan te sluiten, die volgens hem met hetzelfde internetabonnement wifi zou kunnen doorgeven. Is dit de beste oplossing ? Ik dacht eerder aan wifi versterkers maar die raadde dat af vanwege snelheidsvermindering.
Klein detail : wij bouwen in Duitsland en de technische termen van die man waren mij niet altijd duidelijk wegens de Duitse taal ;-)
Wat raden jullie aan ?
Thanks en groetjes uit Luxemburg,
Solange

Laat gelijk gigabit ethernetkabel leggen, het prijsverschil is te verwaarlozen. Ik zal een Access point installeren. Het is ook nog heel handig om boven een stopcontact bij de netwerkdoos te plaatsen. Ik zal voor massief CAT6 kabel gaan. Vermoedelijk krijg je betonnen vloeren. Dan zal ik per verdieping een kabel aanleggen om desnoods in iedere verdieping een Access point te kunnen installeren.

Elecitricien heeft gelijk: ieder repeater of wifi versterker halveerd de snelheid. Und Deutsch ist gar nicht so schwierig. Letzeburgs ook niet...

Bedankt Lutz !
Ik zal het bespreken met de elektrieker in kwestie.

Nee, Duits is niet zo moeilijk, maar de technische termen willen al wel eens ingewikkeld lijken. En Letzebuergesch heeft uiteraard nog weinig geheimen voor mij. Ik woon hier al tien jaar ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan