wifi netwerk naam in dubbel

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Hallo,

ik heb een router (belkin f6d4230-4 v1) die ik gebruikte voor draadloos netwerk bij mn vorige provider.Nu ben ik overgestapt naar telenet en er
is een modem geinstald met ingebouwde router.Nu wil ik op nieuwe router mijn ssid wijzigen naar de vroegere naam(laat ons zeggen: familie bloemkool).
Dit lukt maar het is ssid is automatisch gewijzigd naar:familie bloemkool 2 ,internetverbinding is geen probleem.
Nu ben ik aan het proberen om de belkin zodanig in te stellen om mijn wifi bereik te vergroten(volledige reset-factory default)maar stuit op een ander probleem:
als de belkin ingeschakeld is kiest mijn laptop hem en valt mijn internetverbinding uit,gewoonweg omdat hij niet verbonden is met mijn modem.
Als ik dan kijk in mijn netwerkcentrum(windows7) zie ik familie bloemkool 2 als 1ste en familie bloemkool als 2de.

Alhoewel ik een volledige reset heb gedaan herkent de laptop toch nog die belkin en kiest hij voor deze router.

Mijn vraag is nu:moet er iets verwijderd worden in het netwerkcentrum en waar.

Hopelijk is het een beetje duidelijk

Gr. Jan

Indien dit opgelost is probeer ik de belkin te gebruiken als repeater,versterker,of hoe je het ook noemt

Hoi John Ross,

Als je naar t netwerkcentrum gaat, en dan naar Draadloze netwerken beheren, staan er als het goed is 2 netwerken familie bloemkool, en familie bloemkool 2.
1 van die twee kan je gewoon verwijderen, en degene waar je verbinding mee wil maken blijft dan staan.
Zodoende kan je ook je SSID veranderen, maar die moet wel gelijk zijn aan de SSID naam die in de router staat.

Gr. Rick.

Hallo,

in het netwerkcentrum onder -de actieve netwerken weergeven -staat:familie bloemkool 2 - thuisnetwerk
klik ik dan op draadloze netwerken beheren:familie bloemkool.

kijk ik in -mijn telenet- naar het ssid:familie bloemkool

Ga ik met mijn cursor over de balkjes rechtsonder in het systeemvak:familie bloemkool 2

waar komt die familie bloemkool 2 vandaan?

Hoi,

Omdat je t eerste netwerk hebt laten staan, zal het volgende netwerk met de zelfde naam (SSID) een opvolgend nummer krijgen.
Als je bv. weer een ander modem krijgt, en je laat de eerste twee netwerken in je netwerkcentrum gewoon staan, en je noemt je netwerk weer familie bloemkool, maak je verbinding met familie bloemkool 3
Dat is omdat elke verbinding opnieuw geconfigureerd word, ander modem, ander IP adres.

Als je nu alle verbindingen weghaalt (Draadloze netwerk verbindingen beheren) en je maakt opnieuw verbinding met familie bloemkool, zal er in je systeemvak ook gewoon familie bloemkool komen te staan.

Hallo,

ik heb de verbinding weggehaalt,pc opnieuw gestart en beschikbare verbinding gestart maar het blijft dezelfde situatie.Heb ook ff in het register gezocht naar familie bloemkool 2 gezocht
maar daar is niets te vinden.

misschien moet er iets gewijzigd worden op een dieper niveau?

heb nog ff gezocht in het register en ze staan er alle twee in.
Dus moet er nog ergens iets gewist/verwijderd worden denk ik.

Gr. Jan

Normaal gesproken zou het toch zo moeten gaan zoals ik het beschreven heb.
Als je in Draadloze netwerk verbindingen alles weghaalt, en verbinding maakt met familie bloemkool, zou dat voldoende moeten zijn.

Rare vraag, maar die eerste modem, is die wel ontkoppeld?

Ok, als je nou netwerkcentrum opent, dan klik je op je huidige verbinding, dan kan je ook de naam wijzigen, heb je dat ook geprobeerd ?

In geval van niet kan ik ook niet verder helpen.

nee dit lukt niet:onder actieve netwerken staat :familie bloemkool 2.
Als ik op draadloze netwerken beheren klik staat er familie bloemkool en hoeft dus niet gewijzigd te worden.Heb het trouwens geprobeerd en er veranderd niets.

Idd ,zo werkt het:)

Nooit eraan gedacht om op het huisje klikken

Bedankt om mee te denken en een oplossing te geven

Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat he..;-)
Fijn weekend alvast!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan