WiFi-netwerk op sommige apparaten niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Hallo allemaal,

Mijn vriendin heeft een probleem met de wifi verbinding op haar iPhone 4.

Ze heeft een hele tijd verbinding gehad met haar WiFi netwerk, maar nu vind haar iPhone haar WiFi netwerk niet meer. Wel vind zij diverse andere wifi netwerken in haar buurt. Haar iPad vind het WiFi netwerk ook en kan verbinding maken. Mijn iPhone kan ook verbinding met haar WiFi netwerk maken maar mijn laptop vind haar WiFi netwerk weer niet.

Ik heb al vanalles geprobeerd:
- wachtwoord en netwerknaam wijzigen
- iPhone hard en soft resetten
- iPhone opnieuw instellen
- gekeken in de modem instellingen of er iets geblokkeerd wordt (is niet het geval zover ik zie)
- het modem resetten

Ik weet niet of het probleem bij de apparaten ligt of niet. Ik ben in ieder geval helemaal door mijn oplossingen heen.

Is er iemand die mij kan helpen met het terugkrijgen van de verbinding?

Kijk eens na op een laptop of computer met wifi welk kanaalnummer nu staat ingesteld. Dat kan m.b.v. inSSIDer, waarbij je je eigen wifi netwerk bekijkt.
Is dat kanaal 12 of 13, dan kan het kloppen dat sommige apparaten het netwerk niet zien: Amerikaanse en Japanse apparaten etc. (dus apparaten van buiten de EU óf die qua locatie staan ingesteld als buiten de EU) kunnen kanaal 12 en 13 niet gebruiken, en dus worden die netwerken ook niet getoond.

Zet het kanaalnummer dus eens op 11 of lager en kijk of het probleem weg is. Staat de draadloze router op Auto qua kanaalnummer dat dus aanpassen naar vast kanaalnummer, kanaal 11 of lager.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nogmaals resetten van het modem heeft het opgelost.

Dank voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan