Beste,
Ik wil graag een computer op de bovenverdieping aansluiten aan het netwerk.
Echter is het Wifi netwerk te zwak om dit te bereiken.
Nu ben ik gaan googlen naar alternatieven voor het trekken van een kabel, omdat ik dit niet
wil doen en het lastig is om naar boven te komen met de kabel.
Uiteindelijk kwam ik op een repeater, om het signaal te herhalen en verder uit te stralen,
echter heb ik gelezen dat de verbinding hierdoor halveert doordat het signaal continu opgevraagd wordt
en weer opnieuw uitgezonden wordt.
Daarnaast kwam ik op de powerplug(homeplug), dit leek mij een mooie oplossing om via het stroom netwerk naar boven te gaan.
Echter kwam ik toen op een pagina waarbij vermeld wordt dat er een soort straling over het stroom netwerk gaat door deze manier
wat continue door het hele huis aanwezig is en uitgezonden wordt. Dit houd mij dus tegen om deze oplossing te gebruiken omdat ik niet
wil dat ik continue in een stralings gebied leef.
Nu vroeg ik mij af, wat er verder nog over blijft? En of een repeater echt de verbinding zo veel slechter maakt? En
of dat een powerplug echt zo schadelijk (misschien) is door de straling?
Alvast bedankt voor de antwoorden! =D
Ik wil graag een computer op de bovenverdieping aansluiten aan het netwerk.
Echter is het Wifi netwerk te zwak om dit te bereiken.
Nu ben ik gaan googlen naar alternatieven voor het trekken van een kabel, omdat ik dit niet
wil doen en het lastig is om naar boven te komen met de kabel.
Uiteindelijk kwam ik op een repeater, om het signaal te herhalen en verder uit te stralen,
echter heb ik gelezen dat de verbinding hierdoor halveert doordat het signaal continu opgevraagd wordt
en weer opnieuw uitgezonden wordt.
Daarnaast kwam ik op de powerplug(homeplug), dit leek mij een mooie oplossing om via het stroom netwerk naar boven te gaan.
Echter kwam ik toen op een pagina waarbij vermeld wordt dat er een soort straling over het stroom netwerk gaat door deze manier
wat continue door het hele huis aanwezig is en uitgezonden wordt. Dit houd mij dus tegen om deze oplossing te gebruiken omdat ik niet
wil dat ik continue in een stralings gebied leef.
Nu vroeg ik mij af, wat er verder nog over blijft? En of een repeater echt de verbinding zo veel slechter maakt? En
of dat een powerplug echt zo schadelijk (misschien) is door de straling?
Alvast bedankt voor de antwoorden! =D