Wifi Netwerk valt uit bij opstarten nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

MB116

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2016
Berichten
6
Sinds dit voorjaar heb ik een nieuwe laptop (HP) aangeschaft.
Ik werk(via Ziggo) met een wifi netwerk via een externe router (Sitecom X7 AC1200)
Voorheen werkte ik met 1 laptop, 2 tablets, 2 mobiele telefoons en er was nooit een probleem.
iedere keer als ik de nieuwe laptop aanzet en ik ga surfen dan valt mijn hele wifi netwerk uit.(pagina kan niet worden weergegeven)
Harde reset van modem en router en afsluiten van nieuwe laptop verhelpen dit probleem.
Router werkt via 2.4 GHz.
Wie kan mij helpen met dit probleem want ik kan de nieuwe laptop niet gebruiken.

MB116
 
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Devices
    minitoolbox.jpg
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.

paperclip.png

Klik op de paperclip om naar het te uploaden bestand te navigeren, selecteer deze en kies openen. Klik hierna op Bestand toevoegen.
Wil je meerdere log bestanden als bijlage toevoegen dan voer je het bovenstaande reeds opnieuw uit.
 
Uiteraard doen wat dorado schreef, zodat we (meer) achtergrondinformatie over die HP hebben.
Alvast: Is die ondertussen geüpgraded van Windows 7 of Windows 8.1 naar Windows 10? Want dan kun je driver-problemen krijgen die mogelijk de oorzaak zijn van dit probleem.

Tijs.
 
De nieuwe laptop is standaard met Windows 10 uitgevoerd
 
Ok, dan wachten we op de inventarisatielijst waar in posting #2 bij jou om gevraagd is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom hier nog op terug, bij het opstarten van de laptop viel alle wifi weer uit.
 
Nog even wat info wat misschien van belang is: bij aankoop zat er een maand lang Mc Afee gratis bij, de laptop werkte perfect. Na deze maand ging een betaalde versie in wat ik niet wilde. Heb Mc Afee verwijdert en Avast er op gezet, hier had ik in het verleden nooit last mee. Het lijkt er op dat rond deze tijd de problemen zijn ontstaan
 
a. Ik zie (zo snel) geen relatie met anti-virus etc. programmatuur, dus ook niet met McAfee.
b. Wat je kunt doen is ook een Guest Network instellen (zoek in de handleiding op Guest network, staat vanaf pagina 24) en jouw laptop met dat guest network laten verbinden. Als de wifi dan niet uitvalt bij de rest, dan lijkt mij dat er een serieus probleem is op jouw pc, qua verspreiding van netwerkpakketten (of netwerkgebruik) die alle verbonden apparaten in de stress laten schieten.

Tijs.
 
goedemiddag,
Het probleem lijkt opgelost.
Nu bijna 48 uur geen probleem meer gehad en volop op het net.
Ik heb de Sitecom router er tussen uit gehaald en mijn Ziggo mediabox als Wifipunt aangemeld.
Heb nu goed signaal met 2 laptops, 2 tablets en 2 smartphones tegelijk aan.

Bedankt voor de tips en het meedenken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan