wifi niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jessii

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2009
Hallo,

Ik heb een probleempje, mijn laptop kan mijn internet niet meer vinden, alles uit de buurt vind hij maar de mijne niet..
heb al paar keer router/modem aan uit te doen helpt niet. en maar zoeken en zoeken naar mijn internet maar hij vind hem echt niet terwijl ik wel gewoon met mijn mobiel op mijn wifi internet zit.
kent iemand dit probleem en kan mij helpen?

Gebruik je mogelijk kanaal 11-12-13 ? mogelijk staat je laptop dan ingesteld als amerikaans.

Hoi jessii,
Als je weet de nam van je netwerk kan je proberen hem handmatig vinden
Open netwerk verbinding waar je andere netweken kan zien en zoek naar
nieuw verbinding, handmatig vebinding instellen.
Succes...

Laatst bewerkt:
Geen idee, wat houd dat in 11-12-13?

Ik had eerst wel gewoon internet maar ik had een keer alles in huis qua stroom uitgeschakeld en toen wou hij ineens niet meer verbinden

Reset de router eens. Nog even de stroom eraf een minuut en dan geheel laten opstarten.

"11-12-13" is het kanaal dat de router kiest voor de verbinding (vaak automatisch). In Europa zijn er 13 kanalen. In Amerika zijn er slechts 10.

Indien je router dus een kanaal boven de 10 kiest voor de verbinding, werkt apparatuur die is ingesteld voor Amerika niet meer en kan de router niet meer gevonden worden. Mogelijk heeft je router dus zo'n kanaal gekozen nadat je de stroom eraf gehaald had.

Overigens kunnen de meeste laptops wel 13 kanalen en moet je alleen een instelling ergens omzetten.

@wampier: USA gaat t/m kanaal 11, dus alleen kanaalnummers 12 en 13 vallen uit de boot als een USA-gekochte Wifi kaart wordt gebruikt.

Tijs.

Terrarabo het heeft niet geholpen. :(

Uhjaa.. :P van die kanalen snap ik dus werkelijk niks sorry :P er is niks in de instellingen veranderd lijkt mij, alleen even een nachtje van de stroom afgeweest en dat was het.

ben je absoluut zeker dat je met je mobiel op je wifi zit en niet op het 3G of 4G netwerk?
Welk merk en type van router heb je?
Doet het probleem zich ook voor als je de laptop met een ethernet kabel aan de modem/router hangt?

Nee hij zit echt op mijn wifi ik heb geen internet bundel erbij alleen wifi staat altijd erop aan.
Ik heb een Thomson, model TWG87OUG
ik zit op dit moment met een kabeltje in de modem dat doet het gewoon

ik heb niet zo direct een manual van dat type Thomson kunnen terugvinden. Maar ik veronderstel dat er lampjes op die modem/router staan?
Kan je me beschrijven welke kleuren de "power", "Wireless/Wlan" en "Internet" hebben en of ze constant aan zijn, knipperen of uit staan?
Als je in de Thomson zelf kan geraken, zou ik toch eens controleren of SSID broadcast toevallig niet uit staat? De stappen hieronder zijn van een ander Thomson model maar dit zal wel grosso modo overeenkomen:

1 Open the Thomson Gateway Web Interface.
2 Under Home Network, click Wireless.
3 The Wireless Access Point page appears.
4 In the Navigation Bar, click Configure.
5 Under Security, verify the Broadcast Network Name check box

als er geen vinkje in die check box van stap 5 staat, plaats er dan eentje.
Heb je de tip van Mieral trouwens geprobeerd?

Alle lampjes branden en zijn allemaal groen, er knippert niks
Tip van Mieral helpt niet want hij vind alle internetten uit de buurt behalve die van mij.
Ik zal dat van jou eens proberen.

Oke eerst proberen vertalen naar Nederlands, snap het namelijk zo niet :o :o

Okee tis niet gelukt want ik snapte er niet zoveel van wat is de gateway web interface?

Hoi,

Kan je niet iemand erbij halen die wat meer weer !?
Dat bedoel ik niet rot maar je moet inloggen op je router om te kijken of het uitzenden van het SSID ( kort door de bocht de naam van je router) wel ingesteld staat.Als je dat nog nooit gedaan hebt kan het lastig zijn. Onder Gateway wordt trouwens gewoon je router verstaan !!

@Terrarabo: Je omschrijving van SSID is een foutje in geslopen: Je bedoelt als omschrijving van SSID niet (kort door de bocht) de naam van de router maar de naam van het draadloze netwerk.

Tijs.

Ja, klopt !! Ik dacht, ik omschrijf het even wat anders......het is de naam die de router uitzend en waaraan je hem kan herkennen vandaar dat ik het even zo zei. Maar volgens de regel klopt het helemaal wat je zegt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan