WiFi-ontvangst versterken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
--------------------------------------------------------------------------------

Binnenkort begint de tijd weer dat we naar de camping kunnen gaan. Op de camping waar we staan, hebben we de mogelijkheid van WiFi-ontvangst. Alleen is de ontvangst behoorlijk slecht en daardoor onbetrouwbaar. Nu vraag ik me af of er een redelijk geprijsd apparaatje bestaat dat het WiFi-signaal uit de lucht plukt en versterkt doorgeeft naar onze laptop (zonder dat je de laptop moet bekabelen). In feite een apparaatje dat het WiFi-signaal uit de lucht plukt, versterkt en dan sterker doorgeeft naar de antenne van jouw laptop o.i.d. waardoor je ontvangst verbeterd wordt.

Ik heb wel eens een soort omgebouwde Pringles-doos als antenneversterker gezien, maar dat bedoel ik niet. Ik wil gewoon in een winkel een kant-en-klare antenneversterker kopen. Bestaat dit (al) en wie weet hoe het dan heet/waar je het kunt kopen en wat het kost? Dank alvast!

Wifi op de camping, vaak een probleem... maar het goede nieuws is dat er verschillende oplossingen voor zijn! Het slechte nieuws is dat een echt goede oplossing ook wat kost. Hoeveel je er aan wil uitgeven dat bepaal je uiteindelijk zelf.
Ik heb zelf uiteindelijk gekozen voor een usb ontvanger die wat krachtiger is, inclusief een flinke antenne. Bevalt redelijk!
Maar ik moet hem ook mee kunnen nemen als ik ga vliegen.
Ga je kamperen dan speelt dat veel minder.

Een goed algemeen verhaal over wifi signalen, signaalsterkte, afstanden, sterkere zenders/ontvangers en betere antennes vind je hier.

Er zijn buiten-ontvangers of antenne versterkers (vooral voor de camper), en richt antennes voor als u de zender wel kunt "zien" maar uw locatie net te ver weg is, of als er meer tussen zit dan gewenst.

Goedkoper is een binnen-antenne en de speciale usb ontvangers die voor wifi te krijgen zijn.

Een leuk praatje met info over campings en wifi ("kies je camping wijs...") vind u hier.

Nog meer leuke inkjes:
Wificampings
WLANshop

Verder internet afzoeken naar wifi antennes, wifi versterker, wifi camper etc levert best wel wat op.
Hopelijk voldoende om een goede keuze te kunnen maken. Succes!

Bedankt voor het uitgebreide antwoord; ik ga het eens goed doornemen!

[video=youtube;cwKWOdOHiWY]http://www.youtube.com/watch?v=cwKWOdOHiWY[/video]
aan het eind zegt hij dat het niet alleen voor bluetooth werkt. (bluetooth en wifi gebruiken beiden 2.4GHz)

Dank, al vrees ik dat ik hier niet zoveel mee kan doen!

Misschien kan je mbv een lange usb-naar-usb kabel deze aan je laptop koppelen enzo dichter met een ontvanger bij de router komen, (als je tenminste ong. weet waar hij staat). Klik!
Wel een beetje aan de dure kant, maar neem hem als voorbeeld. ;)

Werkt dit ook met een Ipad? Want ook die moet het WiFi-signaal beter kunnen ontvangen...

Ik denk het niet, neem aan dat je een usb aansluiting niet op een iPad kan aankoppelen. Zoiezo is dit apparaat alleen voor Windows e.d. gemaakt.
Wel is er voor een iPad mbv een Jailbreak een tweak dat als het ware je bereik wat boost, werkt uitstekend bij mij, stuk of 10/15 netwerken komen erbij.

Ik heb (via de wlan-shop) deze reactie gekregen:

U heeft in dit geval een repeater nodig, die vaak gebruikt wordt op campings is de Ruckus 2211:
http://www.wlanshop.nl/producten/ac...-externe-antenne-connector_901-2211-eu25.html

Deze repeater is eventueel ook beschikbaar met een buitenantenne:
http://www.wlanshop.nl/producten/co...nk-tl-ant2412d-omni-antenne_wifibundel15.html

De Ruckus 2211 pakt het signaal van het huidige draadloze netwerk op en zendt deze weer met een eigen in te stellen naam uit.

Let wel op dat u het apparaat eerst moet instellen, er moet ingegeven worden welk netwerk u wilt gaan versterken, dit is door middel van een wizard via de webbrowser vrij simpel te doen.

Als ik op andere sites beoordelingen (http://www.wifishop.nl/products/ont...sele-draadloze-wifi-repeater-54mbps-11b-g.htm - en dan bij reviews kijken) over dit apparaat lees, zou dit wel eens kunnen zijn wat ik zoek!:d

Laatst bewerkt:
Ja, als je draadloos moet blijven (geen usb) zou dat zomaar kunnen! Vooral met een buiten antenne zijn dit fijne apparaatjes; instellen en je hebt je eigen lokale netwerkje.
Ik doe iets dergelijks maar omdat ik een usb poort heb gaat dat op die manier.

Allemaal bedankt! Ik denk dat mijn vraag is opgelost! :thumb:

Ruckus configureren

Goedemorgen wifi techneuten,

Helaas ben ik echt een beetje dom op het gebied van wifi-gebeuren, maar ik heb een Ruckus 2211 waar ik echt helemaal tevreden over ben. Echt een supoer-apparaat. Echter ik begrijp niet wanneer je hem moet configureren middels een utp kabel aan een laptop, terwijl er ook gezegd wordt dat als je b.v. naar een camping gaat en je hebt een iPad, dan kan je draadloos het signaal van de camping versterken en hoef je niet eerst middels een utp kabel in te loggen ( bedraad dus ) om hem te configureren.

Ik gebruik hem nl in de caravan en heb een iPad. Ik moet eerst via een laptop ( bedraad dus ) inloggen op de ruckus en dan het signaal van de camping zoeken. Eenmaal gevonden maak ik dan een eigen netwerkje met een wpa2 wachtwoord aan en reboot de Ruckus. Daarna de kabel eruit en ik kan er draadloos op met mijn iPad en nog meerdere computers.

Dus wat is het verschil dan tussen bedraad configureren en Wireless configureren?

Hartelijk dank voor degene die mij heel makkelijk een uitleg kan geven.

Fijne zondag allemaal.

Sanyu

Ik weet er zelf ook niet zoveel van, maar volgens mij moet je alleen de allereerste keer middels een LAN-kabel de Ruckus configuren. Zodra je alles werkend hebt, kun je via je Ipad o.i.d. dergelijks de Ruckus via de WiFi benaderen en configureren. Succes ermee! :thumb:

Beste Henry1ste,

Dank voor je snelle reactie, maar dat is het hem juist. Wat moet je configureren. Kan je b.v. Thuis de laptop eraan hangen en ???? Configureren en als je dan op de camping in b.v. Spanje aangekomen bent ( zonder laptop ) met je iPad het internet op ( middels gewoon de Ruckus aan de stroom, het ipadres van de Ruckus intypen ( 192.168.30.1 ) en dan configureren om een signaal van de camping op te pikken?
Ik begrijp het niet echt en ik ben zo blij dat er meerdere zijn, maar zou er iemand zijn die ons duidelijke uitleg kan geven? Daar zou ik zo blij mee zijn.
Groetjes, Sanyu

Misschien heb je hier iets aan?

Ruckus installeren voor campinggebruik:
1. Eerst laptop op vast IP-adres zetten: - via netwerkcentrum – linkerbalk “adapterinstellingen wijzigen” en onderstaande instelling invoeren. DNS-serverinstellingen mogen leeg blijven!
2. Inloggen op de Ruckus: 192.168.30.1 Geen 192.168.30.10 invoeren. De .10 is voor de communicatie. Hebben ze dezelfde inlog, dan kunnen ze niet met elkaar communiceren! Zorg dus dat van tevoren het IP-adres 192.168.30.10 op het hoofdmodem is ingevoerd! DNS-server mag leeg blijven!
3. Superinlog: super (1e veld) - sp-admin (2e veld).
4. Quick Start Wizard starten en dan de middelste optie aanvinken!
5. Kies nu het netwerk dat je wilt versterken (aanvinken) en dan het van de camping gekregen wachtwoord invullen (bij open verbinding wordt geen wachtwoord gevraagd!)
6. Hierna kun je elke willekeurige (netwerk)naam en wachtwoord invullen als je maar niet dezelfde naam als die van de camping invoert, want dan gaat alles in een lus lopen en krijg je geen verbinding! Kies beveiliging WPA!

Dank je wel hoor! Dat is natuurlijk een mogelijkheid, maar ik begrijp dan nog steeds niet waarom de ene keer met draad instellen en vervolgens op een camping ergens in Europa zonder bedrading in loggen op de Ruckus.

In ieder geval hartstikke bedankt voor alle moeite. Fijne zondag verder.

Sanyu

Graag gedaan! Ik hoop dat ik je wat verder heb kunnen helpen. Ook nog een fijne zondag toegewenst!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan