WIFI ontvangst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Seniork

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2008
L.S.
In de zomer ga ik altijd een paar maanden naar z-frankrijk. Op de camping waar ik bivakkeer is een WIFI accesspoint maar ik zit net op het randje van het bereik.
Mijn laptop heeft geen mogelijkheid om een externe antenne aan te sluiten. Is er een mogelijkheid om de ontvangst en het zenden te verbeteren. Ik heb wel iets gelezen over een USB antenneversterker met een uitwendige antenneaansluiting maar heb geen idee of dat werkt. Ik ben een beetje bang dat als ik een slecht signaal heb ik na versterking alleen maar een sterk slecht signaal heb. Ik ben niet zo'n fervent internetter meer
(80 jaar) maar af en toe contact en wat foto,s is toch wel plezierig.
H.g. C.Koning

Er zijn inderdaat kaartjes met een externe antenne, maar ik ben bang dat deze niet echt zullen werken.
Er zit niks anders op dan wanneer je gebruik wilt maken van dat internet om dichterbij te gaan zitten met je laptop.

Dat ligt het merendeel aan de sterkte van de router, volgens mij is er weinig aan te doen maar een laptop is erg compact dus je kan overal heen :)

Ja meestal is het restaurant / receptie een plek waar de connectie het beste is.
Dus koop een kopje koffie en dan is het het makkelijkst om maar dicht bij dat WIFI accesspoint te gaan zitten :)

L.S. Bedankt voor de reacties.
Het is helemaal waar wat jullie melden. Het probleem ligt ook een beetje aan mijn
manier van internetten. Op het terras werkt het uitstekend maar ik ben niet zo rap
meer en zit graag op mijn gemak wat te verzenden en ontvangen. Kennelijk is dat op
mijn leeftijd niet meer zo gebruikelijk en moet er nodig geholpen worden terwijl er
als regel niet geholpen hoeft te worden. Allemaal aardig bedoeld hoor, maar toch.
Er is ook nog een ander aspect. In het keiharde Franse licht is een LCD-scherm van
een laptop zo goed als onbruikbaar,zelfs onder een parasol. In de caravan gaat dat
aanzienlijk beter.
Het is een beetje een zeurverhaal van een ouwe vent maar vandaar de vraag.
H.g. C. koning.

Zit je in de caravan of buiten de caravan. Ik heb nl. in de caravan ook bijna geen ontvangst, terwijl het net buiten de caravan wel goed werkt.

Ik haak even in op het tweede onderwerp, alhoewel dat misschien niet helemaal de bedoeling is. Ik vind het helemaal geen zeurverhaal als u een oplossing voor een probleem zoekt, doch terzijde.

U wil buiten gebruik maken van de computer zonder dat het lijkt alsof u uzelf in de spiegel zit te bekijken. Er zijn daarvoor anti-reflectieschermen. Ik raad u aan om hierover te informeren bij uw locale computerwinkel.

U merkt op dat u net op het randje van het bereik zit. Is het een vaste camping waar u meerdere mensen kent? Waarschijnlijk zit daar vast iemand bij die een externe WIFI-kaart aangeschaft heeft om dezelfde reden. Wellicht dat u die even mag lenen om te proberen of het voor u een oplossing is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan