Wifi op buurman's netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keeskaas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2010
Berichten
2
Van mijn buurman mag ik gratis op het internet via de wifi verbinding van hem. Thuis zelf wil ik met 3 pc's op het internet, welke alle drie bekabeld zullen worden.

*) Wat heb ik nodig om thuis een netwerk aan te leggen via de wifi van de buurman voor deze 3 pc's? Het apparaat dient wifi te ontvangen en de verbinding delen met de 3 pc's? Is het een 4-ports wifi bridge toevallig? Of Heb ik een Wifi hub nodig en hieraan koppel ik een router?

*) Bestaat er een apparaat dat wifi kan ontvangen en vervolgens deze delen en verzenden?

Ik zie door de bomen het bos niet meer!
 
Laatst bewerkt:
Tja. Je kan een server opstarten, maar dan heb je een pc nodig. met de software allemaal. moet je kopen enz. Waarom koop je niet bij een computer winkel 3 wifi adapters (kunnen dan ingebouwed zijn het beste en snelst) ofe een usb. en daarmee kan e gewoon draadloos internet zoeken en dan verbinden (als je wachtwoord heb enz)
 
Als de wifi router van de buurman een brigdefunctie heeft kun jij er een kopen die ook een bridgefunctie heeft. De MAC adressen van de twee routers dienen dan aan elkaar gekoppeld te worden zodat ze onderling draadloos kunnen communiceren. Het koppelen van de MAC adressen doe je in de in routers zelf en is niet al te moeilijk.

Eerst vragen welke router de buurman heeft en in de specs nakijken of deze bridge ondersteunt

Al je pc's voorzien van een wifi adapter kan natuurlijk ook...
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties zover.

Mijn buurman heeft een Davolink, model DV-2020, modem van Tele2. Ik heb een beetje op het internet gekeken en deze heeft geen bridge functie volgens mij.
IK heb op dit moment wel een 4 ports-switch.

Het kopen van Wifi-adapters is geen oplossing, daar het Wifi-signaal van de Davolink niet echt sterk is om door de muren heen te gaan.

Na wat speurwerk heb ik wat oplossingen gezien:

*) Goedkope Linksys router scoren bv WRT54G, middels DD-WRT flashen en instellen als "client bridge"

of

*) Kant-en-klare oplossing: Engenius ECB-3220 indoor 400mw accesspoint (11b/g) (eveneens in te stellen als "client bridge"


Wat denken jullie, hebben jullie een betere advies?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde vraag

En daarnaast vraag ik me af wat er gebeurt als ik een draadloze printer wil instaleren. Is er dan een printer die ik zo in kan stellen dat hij er niet zomaar op kan printen? Want het zit dan op zijn wifi netwerk. Ik wil niet iedere dag ...klop, klop, klop...ik kom mijn printejes even uit je printer halen. :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan