wifi op desktop werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

schoe039

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2003
De browser op mijn Windows-desktop kan sinds enkele dagen geen webpagina's meer tonen. Hij zegt weliswaar dat er internettoegang is en dat hij met het modem is verbonden (met de maximale signaalsterkte), maar als ik Google Chrome open, staat er een rode streep door 'https' in de adresbalk en krijg ik de mededeling "Kan geen verbinding maken met de echte mail.google.com (de naam van de website die ik probeer te openen, ES). Er is iets dat je beveiligde verbinding met mail.google.com belemmert" gevolgd door nog enkele zinnen over een mogelijke aanvaller en bescherming van mijn privacy.
Ik krijg nu (sinds daarnet) bovendien een popupje "Inlogfout. Google Chrome kan je gegevens niet synchroniseren vanwege een fout tijdens het inloggen." Maar daarop doorklikken levert enkel een verdrietige smiley op.

Deze storing doet zich voor sinds ik eergisteren met Photosync werkte om foto's van mijn iPad op mijn desktop te krijgen. Ik geloof dat ik Photosync toen opnieuw heb geupdated.

Kijk eerst even na of datum en tijd nog wel kloppen op de computer, incl. jaartal.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> timedate.cpl

Tijs.

Inderdaad waren datum en tijd steeds weer versprongen nadat ik met F2 mijn pc weer had opgestart Dat is nl. een probleem dat ik ook sinds zondag had: dat ik de volgende melding kreeg: "American Megatrends. Please enter setup to recover BIOS setting. CMOS date/time not set. Press F1 to run setup, press F2 to run default settings". Dat heb ik de afgelopen dagen steeds moeten doen om de pc te kunnen opstarten, maar de meeste recente keer dat ik de pc herstartte, ging dat goed. Daarom had ik dat probleem niet gemeld. Ditmaal helpt het echer wel degelijk om datum en tijd te wijzigen: ik heb nu weer internettoegang! Bedankt, Tijs!

Tijs, jij meldt voorts een instructie voor het maken van een schermafdruk. Is dat nog zinvol?

Je hoeft geen schermafdruk te doen, want dat is een algemene instructie en is niet van toepassing op jouw melding.
M.b.t. dat de tijd/datum niet wordt vastgehouden: Normaal gesproken betekent dat dat de BIOS batterij op het moederbord van je pc leeg is. Vervang die. [Ik heb begrepen dat als het een knoopbatterij is dat je bij Action ze goedkoop kunt krijgen, maar natuurlijk kun je op meerdere plaatsen hiervoor terecht.]

Tijs.

Bedankt Tijs, ik heb zo'n batterij gekocht. Helaas maakt het geen verschil. De genoemde storingen en foutmeldingen krijg ik nog steeds. Heb je een andere suggestie?

Laatst bewerkt:
Vanaf de tweede keer opstarten nadat ik de batterij had vervangen, doet hij het weer probleemloos. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan