Wifi op iMac valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

biancaaxx

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2012
Hallo,

Ongetwijfeld is deze vraag vaker voorbij gekomen. Sinds eind vorig jaar heb ik een iMac, geen problemen niets mee gehad. Tot een paar weken steeds vaker mijn wifi wegviel. Ik kan niet normaal op internet zonder elke keer mijn wifi uit te schakelen en dan weer in te schakelen (dan doet ie het weer namelijk) en nog geen minuut later kan ik het weer opnieuw doen. Heel irritant!

Aan de router ligt het niet, ik heb namelijk wel uitstekende verbinding op mijn iPad, iPhone en laptop in dezelfde ruimte. Heb al eens gegoogled en mijn wifi netwerk verwijderd en opnieuw toegevoegd / geïnstalleerd en de poorten veranderd naar 1453- dat laatste heeft eventjes geholpen maar later niet meer.

Heeft iemand een oplossing? Is in deze ruimte niet mogelijk om een vaste internet verbinding te leggen, dus vandaar..

Alvast bedankt!

Al geprobeerd om een nieuw account aan te maken en kijken wat het daar doet?
Anders een schone installatie (alles wordt dan gewist), zonder terug zetten van een backup.
Router dichterbij zetten, kan ook helpen.

Mocht dit niet werken, dan zal er hardwarematig iets aan de hand zijn, maar software/router dient eerst uitgesloten te worden.

Dank voor je reactie, ik zat al te twijfelen om een gehele reset te doen; hij werkt niet zo snel meer als eerst en ik denk dat er iets niet helemaal lekker zit. Ga ik dat maar eens proberen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan