wifi op note book valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

mafkaan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2005
Hoi

ik gebruik sindskort een draadloos netwerk
nu heb ik echter op een van mijn laptops het probleem dat de verbinding na ca 10 minuten uitvalt.
netwerk herstellen werkt niet( hij is dan heel lang aan het verbinden met netwerk)

bij beschikbare netwerken krijg ik wel het netwerk te zien. (hoewel die soms zegt niet verbonden te zijn terwijl de knop "verbreken"aangeeft)
verbreek ik deze dan zoekt ie opnieuw netwerken op en weer krijg ik wel mijn netwerk in beeld.

ook het pictogram rechtsonderin laat een rood kruis zien door het symbool ten teken dat er geen verbinding is.

wel kan ik een tijd door werken (werkelijk netwerken bijv. bestanden kopieren) maar valt ie soms toch uit.

ik heb nog geen wepencryptie aangezet.

nu had ik twee mogelijke dingen welke enigzins zou verklaren.

1. onbeveiligd netwerk wordt automatisch verbroken na enige tijd.
2. energie beheer schakelt dit misschien uit.

Xtra info : het gaat hier om een medion van de aldi die ik zojuist heb gekocht.
Netwerk werkt zonder haperen op de laptop van mijn vriendin, en ook op de apple die op zolder staat. deze hebben altijd verbinding met het netwerk.

Erg bekend met windows xp ben ik niet. ik zoek me altijd rot om sommige opties terug te vinden.
ik zocht een optie, windows mag dit apparaat uitschakelen voor energiebesparing. of werkt dit alleen hardisks en zo

alvast vriendelijk bedankt voor alle mogelijke tips

Quint

Je zult toch wat meer info moeten geven.

Wat voor verbinding heb je met internet ? Adsl,kabel ?
Welke netwekkaart zit er in je laptop ?
Welke cliensotware gebruik je ?
Besturingssysteem ?(Home/Prof)

Etc etc

Laatst bewerkt:
xp home adsl verbinding met een goede router + airport express welke ingesteld staat als accespoint (draadloze bridge)
elke machine krijgt dus ip van de router (inmiddels heb ik alles op handmatig ingesteld)

ik weet niet waar ik het gevonden heb maar heb de prestaties vas wifi netwerk op de laptop geeoptimamliseerd (lees volledig energie verbruik) dit stond allemaal op een laag pitje(notebook instellingen denk ik)

inmiddels loopt ie als een zonnetje

toch bedankt voor het reageren
Quint

Laatst bewerkt:
Hoi Mafkaan,
Zit me een rotje te prutsen met de instellingen van nieuwe gateway om draadloos netwerk/internet met laptop (ook Aldi, maar oudere versie) te krijgen (XP Home, adsl wanadoo). Gateway heb ik met ethernetkabel kunnen bereiken en instellen. Maar de prism nitro 802.11g Wifi Wlan van de laptop lijkt blind.
Ook ik zit te denken aan een te laag energieniveau. Dus een energiezuinige stand die maakt dat dat ding "blind" is. Vandaar dat ik toch graag wil weten hoe jij die prestaties van wifi netwerk op de laptop hebt geoptimaliseerd.

Kan je nog even graven in je geheugen?
Thnx

Het eerste waar je aan moet denken is wifi activeren.

bij mij was dat functie f2 ( kiijk eens of je dat in het boek kan vinden) dwz de blauwe fn toets dan f2.

tweede is uiteraard de instellingen.

voor draadloze router, dhcp aangezet
voor draadloos accespoint ( deze op bridge ).

en je laptop de netwerkinstellingen voor netwerkkaart(wifi) op dhcp (automatisch) staan.

zie je op dat moment wel een draadloos netwerk in de lijst.

zoniet controleer met een andere wifi computer of deze wel aanstaat.

heb je wel netwerk, dan ligt het werkelijk aan je laptop.

als je wifi op de laptop wel aanstaat zal het netwerksymbool rechtsonder in de hoek staan met een rood kruis erdoor.

dan nu het verstopte kunstje voor engergie

bij mij zat hij onder het kopje beeldscherm.
klik met je rechtermuisknop op je desktop en kies eigenschappen.
het uiterst rechtse tabje , instellingen,
kies dan geavanceerd
je krijg dan een nieuw venster, eigenschappen voor meerder monitors.

bij mij zit dan 'weer' uiterst rechts een tabje 'geoforce 6600'
hieronder staan heel veel instellingen.

dit scherm hoort waarschijnlijk by de videokaart( heb ik ook niet uitgediept)

onder 'Powermizer' heb ik alles op maximaal performance gezet.

! na een week aanrotzooien heb ik de recovery dvd opnieuw geinstalleerd terug naar fabrieksinstellingen.

dwz systeem opnieuw installeren maar ook alle voorgeinstalleerde programma's teruggezet.
dus niet achteraf nog eens verschillende cd's installeren, die er overigens wel apart bij zitten.

ik moet zeggen dat er wel over is na gedacht.
3 partities, C/ bootdisk, D/ backupdrive, E/ recovery
enkel partitie C werd gewist (backups die ik van mijn documenten had gemaakt op drive D en voor de zekerheid ook op een andere pc) vond ik naderhand gewoon terug op disk D:thumb:

kijk in je boekje over hoe je systeemherstel kunt doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan