wifi op pda lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

yo0wzaa

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2010
hallo,
ik heb een htc wizard, ik wil graag op internet.
bij de mcdonalds lukt het om verbinding te krijgen maar thuis niet.
ik heb een netgear wireless-N 300 router, WNR2000.
mensen hadden het er over dat of ze verbinding te sterk is voor het toestel(terwijl er maar 1 streepje is)
of de beveiliging is te hoog. maar met mijn laptop kan ik wel verbinding maken. en ik vul de goede netwerksleutel in.

mvg kevin

Ik denk dat je HTC alleen 802.11G netwerken aankan, terwijl je in je router een 802.11N draadloos netwerk hebt ingesteld.

Succes,

Tijs.

Ik denk dat je HTC alleen 802.11G netwerken aankan, terwijl je in je router een 802.11N draadloos netwerk hebt ingesteld.

Succes,

Tijs.
ja ik kan ook alleen 802.11G maar hoe kan ik dat aanpassen in mijn router?
of kan ik niet iets kopen zodat ik 802.11G kan krijgen?

mvg kevin

Of de Mac filtering staat aan in de router

een mac filter weet ik niets van.
hoe kan ik dat checken?
ik denk dat het is omdat ik alleen 802.11G aankan want het is een 802.11N

Laatst bewerkt:
Inloggen op de router, daar kun je kiezen of je router N, G, A, of een combi gebruikt

Kijk in de handleiding, bij de draadloze instellingen hoe je de router kunt omturnen naar 802.11G. Vaak is het zelfs mogelijk om een mix van 802.11G en 802.11N beschikbaar te stellen.

Draadloze netwerkkaarten die 802.11N ondersteunen ondersteunen (95% van de keren) ook contact met 802.11G draadloze netwerken.

Een MAC-filter zal (hoogstwaarschijnlijk) niet zijn ingesteld, dus richt je op het beschikbaar stellen van het draadloze netwerk als 802.11G.

Succes,

Tijs.

nu heb ik hem in 802.11G dan blijft het alsnog alleen bij verbinding maken.
wat nu?

Laatst bewerkt:
Misschien staat MAC-filtering aan in de router.

In deze handleiding, op pagina 4, bij Wireless Card Access List klikken op Setup Access List. Indien het aanstaat (=vinkje in "Turn Access Control On", die uitvinken en Apply klikken.
Op diezelfde pagina staan ook instellingen voor 108Mbits draadloos netwerk. Ik zou daar "Disable Advanced 108Mbps Features" AANvinken en de 2 opties eronder UITvinken. Dit voor de hoogste kans op compatibiliteit, lijkt me.

Verder kan het zijn dat je een pc/laptop een vast ip-adres hebt gegeven, die dan door de router (óók) wordt gegeven aan de PDA. Je hebt dan een ip-conflict, en ook dat zou een oorzaak kunnen zijn dat de PDA dan geen Internet kan gebruiken.

De PDA kan vlgs. deze link 802.11G netwerken bereiken/gebruiken, dus daar zou ik nu geen probleem meer verwachten, nu je het netwerk naar 802.11G hebt omgebouwd.

het lukt ik heb 801,11G en beveiliging WPA-PSK TKIP.
maar nu doet hij het op mijn telefoon wel maar dan bij mijn laptop staat er een kruisje

Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat je de (instellingen van) die draadloze verbinding moet verwijderen op de laptop, en dan zoeken naar het 'nieuwe' draadloze G-netwerk dat je gemaakt hebt.

Tijs.

maar zal het niet zo kunne zijn dat mijn laptop dat niet kan met die beveiliging wpa-psk tkip want mijn broer heeft dat ook op zijn laptop dast er een kruisje komt wanneer ik die beveiliging verander

Als je inderdaad een WPA-PSK TKIP netwerk hebt ingericht en geen WPA2-PSK netwerk zouden alle computers/laptops/etc. die WPA ondersteunen ermee overweg moeten kunnen.

Als je denkt dat mogelijk eerdere (opgeslagen) instellingen m.b.t. dat draadloze netwerk de zaak blokkeren (oftewel er staan nu niet meer geldende informatie in), dan zou je in de router de SSID (=draadloze netwerknaam) kunnen veranderen naar iets nieuws en unieks, zodat het zich zéker als een ander draadloos netwerk presenteert.
En natuurlijk moet je nakijken of de draadloze netwerkkaart in de laptops ook willen kijken naar/verbinden met 802.11g netwerken, dus niet alleen met 802.11n netwerken. Is vaak in het tabblad Geavanceerd in de Eigenschappen van de draadloze netwerkkaart in Apparaatbeheer na te kijken of daar een instelling van is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ja ik kan wel op G alleen dat is dan onbeveiligd alleen niet op wpa psk tkip dan staat er een kruisje voor

Wat ík zou doen is een volledig nieuw 802.11G draadloos netwerk bouwen in je router. Dus met een geheel andere draadloze netwerknaam (SSID), nieuwe encryptie-codering etc.

Ik kan namelijk van hieruit onmogelijk nagaan waarom die laptop(s) geen verbinding met een beveiligd WPA-PSK netwerk kunnen maken. Eventueel kijk je of AES beveiliging mogelijk is, maar ik dacht te weten dat dat alleen op een WPA2 draadloos netwerk mogelijk is.

Verdere tips heb ik niet van hieruit. Desnoods haal je daarna een deskundig iemand erbij die 'live' bij jou thuis kan kijken wat er misgaat. Vergeet niet dat je originele vraag ging over de PDA, en niet over die laptop(s).

Tijs.

ja ik kan wel aes maar dat kan niet op mijn telefoon.
maar even kan ik 2 verbindingen uit 1 router doen?
1tje die 802.11N en eentje die 802.11G met wpa psk tkip.

Vlgs. mij kun je maar 1 soort encryptie opgeven, onafhankelijk of je een 802.11G, een 802.11N of een 802.11G+802.11N gemixt draadloos netwerk instelt. De handleiding (zie mijn eerdere posting) geeft dit ook aan.

Tijs.

oke bedankt, ik ben de handleiding kwijt :(
ik zal even kijken of ik niet een nieuwe dan kan nemen een andere naam :D

De (algemene) handleiding waar ik het over had en eerder gelinkt had: deze
Documentatie/handleidingen/firmware etc.: hier voor de WNR2000-v1
Documentatie/handleidingen/firmware etc.: hier voor de WNR2000-v2

Succes,

Tijs.

Van de WNR2000-v2 is recent nog een nieuwe firmware uitgekomen: hier, dus dat zou je evt. nog kunnen proberen als je een v2 hebt.
De laatste firmware van de WNR2000-v1 is nu een jaar oud: link
Van de v1 is er een versie voor Noord-amerika en eentje voor "de rest van de wereld". Je moet dan natuurlijk die van "de rest van de wereld" toepassen.
Firmware update moeten bedraad worden doorgevoerd, en er mag geen draadloze verbinding zijn met de router vanaf welk apparaat dan ook op dat moment. Lees goed de installatie-instructies op de download-pagina.

Mocht het hiermee nóg niet werkend te krijgen zijn, dan zou het kunnen zijn dat het apparaat niet goed is. Zoals ik al aangaf zou elke 802.11g compatible draadloze netwerkkaart in principe moeten kunnen verbinden. Het lijkt me dat je dan de Netgear helpdesk moet gaan bellen. Zorg ervoor dat je op dat moment alle informatie op de productsticker bij de hand hebt (type-aanduiding, serienummer etc.)

Technische Ondersteuning / Helpdesk :
CONSUMENTEN : 020 – 721 90 80
Openingstijden:
maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 18.00

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan