Wifi printer doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martindg

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2012
Hallo,

Ik heb een probleem met de draadloze printer.
Als ik een document wil afdrukken dan print de printer hem niet uit.
Op alle computers in het netwerk doet de printer het niet.
Ik heb ook een draadloze computer.
Ik heb de volgende acties al uitgevoerd om het te proberen op te lossen:

Printer opnieuw verbinding maken en opnieuw het wifi wachtwoord invoeren, hier na maakt hij wel verbinding met het netwerk.
Op de computer driver geüpdate
Beveiligings instellingen gewijzigd

Niks van deze acties lukt.

Weet iemand hier een oplossing voor??

Mvg,

Martin de Groot

Beginnen met een statuspagina uitdraaien op de printer met de huidige netwerkinstellingen (=ip-adres, subnetmasker en standaardgateway).
Ik vermoed dat daar iets niet klopt (bijv. in een ander ip-netwerk dan de computers die erop willen printen).
Klopt die echter wel, doe eens een ping naar het ip-adres dat je op die statuspagina gezien hebt vanaf een pc of laptop (in een CMD venster). Komt daar response op, dan is er met de netwerkverbinding van de printer niets mis, en dus moet het dan ergens anders aan liggen.

Mogen we aannemen dat te printen is als het printer lokaal (via USB etc.) is aangesloten op pc's/laptops?

Ook is het handig om te laten zien hoe je op de pc's/laptops verbinding legt met de printer om erop te printen. Beschrijf alle stappen die je zet.

Ook kan het zijn dat je in je draadloze router MAC-filtering aan hebt staan, en daar niet het MAC adres van de printer in toegevoegd hebt. Dat zou je dan (bijv.) moeten kunnen merken aan die statuspagina waar ik het in de eerste paragraaf over had (dus dat er geen ip-adres is toegewezen).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb ook al gebprobeerd te pingen, maar dat lukt ook niet.
De scanner in de printer doet het wel, en print hem dan ook gewoon uit.
In Windows zelf wordt hij wel herkend, maar wel met soms een paar foutjes.
Ik heb ook al de probleem-oplosser in Windows zelf gebruikt.

De printer is niet aangesloten op een usb-poort. Hij is alleen via wifi te bereiken.
De mac-filtering staat uit, want de printer heeft wel een ip-adres.

Zou het zo kunnen zijn bij sommige printers dat er een sd-kaart nodig is om tijdelijke
bestanden te kunnen opslaan als je ze gaat printen??

Mvg,

Martin de Groot

Lijkt me niet dat een Sd-kaartje nodig is, eenvoudigweg omdat de printer (ALS hij printopdrachten accepteert) zelf wel op de rem trapt richting de printende computer als het allemaal niet meer te bufferen zou zijn.

Als het ip-adres van de printer gewoon in jouw thuisnetwerk-reeks valt, dan weet ik het ook niet. Hopelijk reageert iemand anders nog of anders bel je de helpdesk van de fabrikant of de leverancier.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan