Via een modem wordt met een ethernet kabel de Apple basisstation airport expres aangesloten in de WAN port.
Punt 1 is dat de wifi bereik vergroter niet gevonden wordt.
Via een extra kabel wordt nogmaals hetzelfde internet aangesloten in een van de andere poorten (anders doet de WIFI het niet op de mac)
Via het ingevulde 'gastnetwerk' is WIFI bereikbaar voor de mobiele apparaten : samsung Galaxy s4 en MEGA
Via het ingevulde normale netwerk is draadloos netwerk via het basisstation (Met 2 kabels!) mogelijk. Echter werkt deze op de mobiele apparaten niet.
Echter staan hier ook nog een chromebook en acer laptop. Deze kunnen geen verbinding maken via beide netwerken, ook al staat er wel verbonden.
Dus er is WEL:
WIFI voor smartphone
WIFI (met 2 kabels) voor mac PC
en er is NIET:
WIFI voor chromebook en notebook
de bereikvergroter zichtbaar op de mac airport configuratiescherm.
De acer laptop geeft aan dat de DNS instellingen misschien niet goed zijn
De chromebook lijkt lang te laden maar doet vervolgens niks. (De support stappen van de chromebook Support website hebben niet geholpen)
Het airport configuratieprogramma geeft op de MAC aan dat er zich een fout heeft voorgedaan bij het lezen van de configuratie.

wie o wie heeft hier meer verstand van dan ik, en ik ben u eeuwig dankbaar
Punt 1 is dat de wifi bereik vergroter niet gevonden wordt.
Via een extra kabel wordt nogmaals hetzelfde internet aangesloten in een van de andere poorten (anders doet de WIFI het niet op de mac)
Via het ingevulde 'gastnetwerk' is WIFI bereikbaar voor de mobiele apparaten : samsung Galaxy s4 en MEGA
Via het ingevulde normale netwerk is draadloos netwerk via het basisstation (Met 2 kabels!) mogelijk. Echter werkt deze op de mobiele apparaten niet.
Echter staan hier ook nog een chromebook en acer laptop. Deze kunnen geen verbinding maken via beide netwerken, ook al staat er wel verbonden.
Dus er is WEL:
WIFI voor smartphone
WIFI (met 2 kabels) voor mac PC
en er is NIET:
WIFI voor chromebook en notebook
de bereikvergroter zichtbaar op de mac airport configuratiescherm.
De acer laptop geeft aan dat de DNS instellingen misschien niet goed zijn
De chromebook lijkt lang te laden maar doet vervolgens niks. (De support stappen van de chromebook Support website hebben niet geholpen)
Het airport configuratieprogramma geeft op de MAC aan dat er zich een fout heeft voorgedaan bij het lezen van de configuratie.

wie o wie heeft hier meer verstand van dan ik, en ik ben u eeuwig dankbaar