Wifi problemen KPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zandschuur

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2013
Gegroet,

Ik heb thuis alles in 1 pakket van kpn met 40mb internet , maar toch kom ik met de speedtest met downloaden niet hoger dan 8Mbps. Hoe kan dat als er alleen mijn laptop en mijn mobiele telefoon op het internet zijn aangesloten?

Mvg Zandschuur

Laatst bewerkt:
Verwar je mbits en mbytes niet?

Anders kun je checken of je signaal wel sterk genoeg is.

Ook is het zo dat je nooit aan de maximale snelheid komt, heb zelf ook kpn en via hun router haal ik niet eens 50% van de door hun beloofde snelheid.
Eigen router eraan gekoppeld en haal gwn maximale snelheid.

Nee, mijn signaal is uitstekend.

Maar heb je daar ook je tv en bellen op aangesloten, zo ja, welke router heb je?

Hallo Zandschuur, probeer het hier eens. Verander bijvoorbeeld je kanaal en nog meer. Je hebt assistentie e.d. Klikje en natuurlijk is het echt KPN he. Blijven zeuren voor help.

Bedankt voor uw reactie, maar het veranderen van kanalen maakt helaas geen verschil.

Ja, ik heb telefonie en tv op 1 router. Ik heb zo een experiabox. exacte type: Thomson TG789vn
Gebruik hem enkel als switch. Wlan vind ik te traag. Scheelt wel 3MB/s

Ik kan je natuurlijk niet garanderen dat het bij jou ook werkt. Maar bij mij heeft het de prestaties zeker omhoog gegooid.

Ik heb gewoon de D-link als accespint ingestelen en de WAN op een open LAN poort op de thomson aangesloten

Laatst was op het journaal dat er 95% niet de beloofde snelheid haalden en gok 60% minder dan de helft er van. Ik zou gaan klagen want denk dat het netwerk naar je huis niet goed is.

Draadloos haalt die snelheid niet via de standaard router.
Bedraad haalt gwn de max snelheid. Gewoon een drama accespoint die router

Al een andere router geprobeerd mijn vriend heeft namelijk ook veel problemen met dat thomas kpn ding. met snelheid.

Sluit de laptop eens bedraad aan op de Experia Box. Wat is dan de downloadsnelheid volgens www.speedtest.net?
Wanneer de downloadsnelheid dan nog steeds erg laag is, zou ik KPN bellen: 0800-0402 (24/7 gratis bereikbaar).
Zij kunnen de lijn doormeten.
Ik heb zelf zoiets aan de hand gehad. Ik had het goedkoopste abonnement (max. 8 mbps download en 1 mps upload) en wilde een sneller abonnement. Met dat snellere abonnement kwam ik echter niet hoger dan circa 12 mbps download. Die kleine vooruitgang vond ik het geld niet waard.
Een telefoontje met KPN leerde me dat dat kwam door de te grote afstand tussen mijn huis en de wijkcentrale.
Daar kon men toen niets aan doen.
Ik koos ervoor om terug te gaan naar het goedkoopste abonnement en daarmee haal ik wel de beloofde snelheid:
51a8734872838-Speedtest2013-05-30.png

Ik laat het dus maar zo.

Jij hoeft je daar nog niet bij neer te leggen. Dus eerst kijken of je bedraad wel in de buurt komt van de maximale downloadsnelheid. Zo niet, dan KPN bellen. Misschien is er tegenwoordig meer mogelijk.

Laatst bewerkt:
2743315970.png

Bij mij is het niet helemaal goed met uploud maar toch ben ik er blij mee :D en vanaf morgen gaan de snelheden van ziggo naar 20mb en 2 mb dus ik ben benieuwd en zal dathier ook effe laten horen. Ik vind zelf kpn maar bagger. toch woon ik nog een half uur tot 3 kwartier van de server hier. dus niet ideal. :P

Laatst bewerkt:
volgens mij verwar je nu bytes met bits

1 Byte = 8 Bits

40Mbit = 5Mbps (megabyte per seconden)
als je al 40Mbit zou moeten krijgen dan is dat dus 5mbps

het alles in 1 standaard pakket van kpn geeft 40Mbit download en 4 Mbit upload (5mbps download en 0.5mbps upload)
en het Alles in 1 Premium pakket van kon doet 80Mbit download en 8Mbit upload (10mbps download en 1mbps upload)

nou is het de vraag welk pakket jij bezit want geen van alle leveren ze 8mbps!

Laatst bewerkt:
Uh, firest0rm, op wie reageerde jij eigenlijk?
Indien je op mij reageert, dan kan ik je vertellen dat ik het goedkoopste abonnement van KPN heb voor internet plus bellen: niet Standaard, niet Premium, maar Instap.

Ik verwar ook geen bytes met bits.
Jij schrijft: "1 Byte = 8 Bits". Dat klopt!
Jij schrijft: "40Mbit = 5Mbps (megabyte per seconden)". Uh, dat klopt niet helemaal. Juist was geweest: 40Mbit = 5MBps (megabyte per seconde)

Voor het gemak: MB (met hoofdletter B) = megabyte; mb of Mb (dus met kleine letter b) = megabit. Kijk ook hier: klik.

8 mbps is dus gelijk aan 1 MB per seconde

www.speedtest.net geeft de snelheid in Mb/s. Dat is megabit per seconde.
Wanneer Zandschuur ook deze test heeft uitgevoerd en slechts 8 Mbps (= megabit per seconde) haalt, dan is dan te weinig voor zijn abonnement.

ik reageerde naar de TS het lijkt erop dat hij Megabit en Megabyte door elkaar haalt

je weet wat ik bedoelde daar gaat het om dat ik een caps was vergeten doet er niet echt toe...

zorg ervoor dat je meer dan 1 speedstest servers uit probeert niet alle speedtest servers geven een goed resultaat sommige zijn traag

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan