Wifi problemen met Huawei telefoons

Status
Niet open voor verdere reacties.

znight

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2010
Berichten
37
Goedemorgen allen,

Mijn vader en moeder hebben beide een Huawei telefoon. (Huawei Y550 en Y625)

Nu heb ik het probleem dat bij beide telefoons de Wifi niet werkt. Ik krijg wel verbinding (goed en geen melding dat er een autorisatieprobleem is), maar ik krijg geen Whatsapp berichten binnen en ook als ik op internet ga, laadt hij de pagina's niet. Ook Google Play Store etc. werken niet. Mijn vriendin heeft een Samsung en ik zelf een HTC en wij hebben nergens problemen mee en werkt alles naar behoren.

Zodra ik bij mijn vader en moeder de Wifi uitschakel en verder ga op 4G (van Ziggo) heb ik geen enkel probleem en werkt alles naar behoren.

Nu denk ik dat het een instelling is in de Huawei telefoons, maar ik zou niet weten welke.
Zijn er wellicht mensen met dezelfde problemen of weten zij waar dit aan kan liggen?

Verdere info:
Provider: Ziggo, geen Wifi Hotspots
Router: TP-Link Archer C7

Groeten,
Daan
 
Je zou kunnen kijken of de tips die hier staan iets voor je kunnen betekenen (goede regio aangeven, kanaalnummer wisselen, 20Mhz channel width, AES encryptie instellen ipv. TKIP etc.)
Verder (schot in het donker) op de router en op de telefoons kijken of er dezelfde datum + tijd staat. Zet ook (als test) "Slimme netwerkwissel" uit op de telefoons, bij Apps -> Instellingen -> Wifi

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bovenstaande bleek helaas niet de oplossing te zijn.
Uiteindelijk bleek dat ik de 2e router in mijn huis, ook een DHCP adres liet versturen. Op de een of andere manier hebben de Huawei telefoons hier "problemen" mee. Nadat ik de DHCP op disabled had gezet, functioneerde alles wel.
Dank voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan