Wifi problemen TL-WR1043ND

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als test heb ik net de range van de router aangepast naar 192.168.1.100 tm 192.168.1.110. Ik heb mijn iPhone een statisch ip gegeven 192.168.1.111.
Als ik als test dan televisie wil kijken op de iPhone verlies ik bijna direct de wifi verbinding. Mijn vrouw was op de iPad bezig en zij verloor de verbinding tegelijkertijd.

Nu heb MAC filtering aangezet. Ik heb alleen de MAC-adressen van de laptop en mijn iPhone toegevoegd, maar ik houd hetzelfde probleem. Als ik op de iPhone tv wil kijken (via UPC Horizon), dan valt de wifi verbinding weg. inSIDDer geeft dan ook een gat in de grafiek. :-(

post #21 is inderdaad de screenshot die ik bedoel maar selecteer ipv. waarschuwing nu eens fout (rood uitroepteken) DHCP client. Selecteer in het venster daaronder "details" en vergroot dit venster zodat we alle tekst daarin kunnen lezen en post dit eens.

ik zal het anders vragen; je zit bij UPC voor je internet niet? Staat er geen toestelletje ergens in een meterkast of zo?
ben waarschijnlijk verkeerd met mijn gevolgtrekking, wat is het merk en type vd laptop waarvan je de screenshot hebt gepost?

Laatst bewerkt:
Ik zit bij UPC idd. Maar heb alleen een modem van ze. Geen draadloze router (ook niet in de modem). Laptop is een Toshiba satellite

1/doorloop in event viewer die dhcp fouten nog eens en kijk of je onder details een HWaddress tegenkomt dat niet met 00-26-4D begint.
2/Geef me toch eens het exacte merk en type van die modem?

log eens in op je TP-link. Je komt normaal eerst op de status pagina terecht. Kan je eens een screenshot posten van de gegevens die bij "WAN" staan?

ik ben nog eens door de volledige post gelopen. In de screenshot van post #13 staat een mac-address dat begint met 40-B3-95. Het bizarre is dat ik dat niet kan linken met een fabrikant.
Ik zou voor alle zekerheid het wireless wachtwoord veranderen en tevens het wachtwoord om in te loggen op je tp-link

Zou er een slechterik zijn die mac adressen aan het spoofen is.

Maar sluit me aan bij contrazoom.

Zou in dit geval zelf kiezen voor mac blokkade. (alles)
En daarna stuk voor stuk toe staan.
Of schiet ik nu door.

Het mac adres dat telkens problemen geeft lijkt je laptop te zijn (cindykeijzer) of ben je dat niet zelf ???

Laatst bewerkt:
Cindykeijzer is onze laptop zelf idd. Ik heb de macblokkade al getest. Dit was echter zonder resultaat. De verbinding viel nog steeds weg. Ik had toen alleen nog de mac adressen van m'n iPhone en laptop toegevoegd.

Ook heb ik al eerder de username en het wachtwoord van de router en het wachtwoord van het wifi netwerk aangepast.

Wat ik niet begrijp is hoe het kan als je de laptop een adres buiten de range hebt gegeven hoe hij nog steeds een IP conflict zou kunnen geven.
Of zie je die melding nu nooit meer.

Even voor de duidelijkheid, alleen de laptop geeft geen problemen maar zodra je TV wilt kijken op de iPhone valt de verbinding weg.
Zou UPC daar niet iets over kunnen zeggen.
Die kunnen in ieder geval zien of de verbinding tot aan het modem het blijft doen.

Zit zo maar te brainstormen hoor, maar TV komt via de zelfde kabel binnen.
Dus een conflict bij UPC of te weinig bandbreedte?
Heb je ook telefoon via UPC, daarvan weet ik dat hij je internet kan storen.

Laatst bewerkt:
Ik kreeg de melding niet meer idd, maar de verbinding viel gewoon weg. Soms heb ik alleen met de laptop ook problemen, maar met het tv kijken op iPhone (iPad) altijd. Ik heb geen vaste telefoonlijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan