WiFi problemen / Win10 / Ziggo Wifi Modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chocomelk

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2016
Berichten
10
Hoi mensen!

Sinds enkele dagen valt mijn Wifi verbinding weg. Ik gebruik Windows 10. Op het moment dat het wegvalt, worden de wifi streepjes helemaal grijs, en na +- 10 seconden, heeft het automatisch weer verbinding.

Ik gebruik het Ziggo Cisco Wifi-modem. Heb onder andere meerdere kanalen getest, gekeken of drivers van netwerkkaart up2date waren, en gekeken of energiebesparing er bij aan stond. Dit is allemaal op orde. Ik zit +- 3 meter van het modem af (geen muren e.d er tussen, zelfde kamer). Helaas is met LAN testen op dit moment geen optie.

Echter geeft het wel het volgende aan bij mijn netwerkadapter;

\VEN_168C&DEV_0032&SUBSYS_2C971A3B&REV_01\4&31099e05&0&00E1 requires further installation.

Kan dit er iets mee te maken hebben, of staat het er los van?

Bedankt alvast :)
 
Welkom bij de Helpmij!

Voordat je allerlei computer software oplossingen gaat testen / uitproberen, lijkt het mij handig om de helpdesk van Ziggo te bellen. Dan sluit je iig twee dingen uit :
- zij kunnen op afstand zien of er wat met het signaal gebeurd is de afgelopen uren, dagen etc.
- zij kunnen op afstand zien of de router / modem oké is.
Is dat allemaal in orde, meld dat dan hier, dan kunnen we verder binnen Windows gaan kijken naar mogelijke oplossingen.

Daarnaast natuurlijk hiervandaan ook de vraag : er is niets aan de configuratie veranderd kort voordat het probleem zich voordeed / je hebt geen instellingen veranderd?
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie, en sorry voor het verlate antwoord.

Ziggo aan de lijn gehad, modem uitgemeten, maar geen vreemde dingen te zien. Alleen dat ik zelf af en toe het modem heb gereset, wat klopt.
Er is niets aan mijn instellingen qua Windows/Modem geweest, behalve dat ik na het gedonder begon, enkele kanalen heb getest.

Tevens, naast het WiFi-modem van Ziggo, zit er geen router van mijzelf bij.
 
Dan is het misschien handig om te beginnen met het verwijderen van de netwerkadapters in apparaatbeheer van het configuratiescherm en dan de machine opnieuw op te starten.
 
Dus op deze wijze?

helpmij.png

En, na het rebooten, zullen de netwerkdrivers er dan weer tussen staan, of moet ik eerst de drivers downloaden, en na de reboot handmatig installeren?
Domme vraag, maar ik vraag het maar even voordat ik straks helemaal zonder internet zit :p
 
Ja, op die wijze en nee, klik maar eens één keer op verwijderen. Je zal zien dat de verwijderactie dan nog niet start. Windows biedt je eerst nog de keuze om een vinkje te zetten in een hokje om óók de stuurprogramma's te verwijderen en dat doe je dus NIET, m.a.w. wel de adapter verwijderen, maar NIET het vinkje zetten bij stuurprogramma verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, klik maar eens één keer op verwijderen. Je zal zien dat de verwijderactie dan nog niet start. Windows biedt je eerst nog de keuze om een vinkje te zetten in een hokje om óók de stuurprogramma's te verwijderen en dat doe je dus NIET, m.a.w. wel adapter verwijderen, maar NIET het vinkje zetten bij stuurprogramma verwijderen.

Dat ga ik eens even proberen. Mocht het (niet) werken, zal ik me weer even melden!

Alvast bedankt voor het mee denken!
 
Als je het zo doet, dan wordt wel de adapter verwijderd, maar niet de stuurprogramma's. Na het opnieuw opstarten van de machine, wordt de adapter door Windows gedetecteerd en wordt vervolgens het stuurprogramma opnieuw geïnstalleerd. Windows vindt die stuurprogramma's omdat ze niet verwijderd zijn. ;) :D
 
Als je het zo doet, dan wordt wel de adapter verwijderd, maar niet de stuurprogramma's. Na het opnieuw opstarten van de machine, wordt de adapter door Windows gedetecteerd en wordt vervolgens het stuurprogramma opnieuw geïnstalleerd. Windows vindt die stuurprogramma's omdat ze niet verwijderd zijn. ;) :D

Top! Dank voor de heldere uitleg. Bij deze zijn de netwerkadapters verwijdert, en is de laptop opnieuw gereboot. Ik wacht het af!
 

Het ging even goed, maar helaas;

https://gyazo.com/98302db91ac84a8ede519ab777e063c8

Tevens heb ik even gekeken bij mijn drivers van de Atheros. Hij geeft aan dat de drivers up2date zijn, echter zie ik op de website van Atheros dat er een andere versie voor Windows 10 is (een nieuwere versie). Die gedownload, en via nieuwe drivers laten zoeken op mijn laptop, en dan geeft het aan dat de laatste driver versie al geinstalleerd is.
Ugh.

Wat raad je aan om nu te testen/doen?

Bedankt wederom.
 
Wat als je nu nog een keer je modem reset naar de standaard Ziggo instellingen?
 
Ik zou e.e.a. eerst eens even standaard laten en kijken hoe de verbinding zich nu gedraagt. Ik ben namelijk een beetje door mij meedenktips heen, behalve dan dat er kennelijk iets met de instellingen mis gaat als jij dingen verandert (al is het alleen maar het kanaal) Laat alles daarom even een poosje op standaard staan om te zien wat er gebeurt.

Het hoeft niets eens jouw schuld te zijn, want Windows 10 is er ook een meester in om de meest vreemde probleempjes te veroorzaken, maar als je de boel standaard laat staan en het werkt wél naar behoren, dan weet je iig wáár het probleem zat / zit.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou e.e.a. eerst eens even standaard laten en kijken hoe de verbinding zich nu gedraagt. Ik ben namelijk een beetje door mij meedenktips heen, behalve dan dat er kennelijk iets met de instellingen mis gaat als jij dingen verandert (al is het alleen maar het kanaal) Laat alles daarom even een poosje op standaard staan om te zien wat er gebeurt.

Het hoeft niets eens jouw schuld te zijn, want Windows 10 is er ook een meester in om de meest vreemde probleempjes te veroorzaken, maar als je de boel standaard laat staan en het werkt wél naar behoren, dan weet je iig wáár het probleem zat / zit.

Nou, modem is weer naar standaard instellingen. SSID/Kanaal ongewijzigd. We gaan het zien :p

Mjah, ik wil W10 ook de schuld geven, maar het is zo vreemd dat W10 besluit om pas na enkele maanden vervelend te gaan doen.

Spybot S&D/Malwarebytes leveren tevens ook niets op.

Let the count-down start.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan