WiFi problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Eerst de algemene gegevens
* ADSL
* Windows XP Pro SP2 ++ (alle hot fixes en zo)
* Windows firewall; Spywareblaster; McAfee 8.0
* Router is Zyxal 2602HW
* wireless kaart voor desktop is Linksys; voor laptop BenQ
Ik gebruik 2 systemen draadloos: een desktop met een Linksys antenne en een alptop met een BenQ USB antenne. De software is op beide systemen in grote lijnen gelijk.

Omdat mijn internet verbinding nogal "klapperde" heb ik op advies van mijn provider (Tiscali) de firmware van mijn router/modem ge-update. Het klapperen is inderdaad weg, maar nu heb ik andere problemen:

Zonder dat ik iets aan de software en instellingen veranderd heb, wil mijn desktop nu niet meer verbonden worden: hij krijgt domweg geen IP-adres. Het signaal is sterk genoeg. De laptop werkt perfect.

Gisteren heeft het systeem zonder dat ik er verder iets aan deed, opeens toch een IP-adres gekregen, maar na een uurtje is dat weer weggevallen. Op zo'n wondertje wachtte ik vandaag ook, maar ben ik de hele dag niet on-line gekomen.

Ik heb de software/driver opnieuw geinstalleerd: maakt geen verschil. Ik heb de laptop antenne geprobeerd: doet het ook niet. Met een vaste kabel werkt het wel.

Ieder advies is welkom, want ik begrijp het echt niet meer

Ik lees het zo dat na de upgrade van de firmware dit probleem is ontstaan.

Het lijkt er op dat je linksys kaart problemen heeft met de protocolen waar je Zyxal 2602HW mee werkt.

Zou het zo kunnen zijn dan je linksys kaart de g modes (54 Mbit) niet begrijpt, probeer je Zyxal 2602HW eens terug te schakelen naar de b modes de (11Mbit) verbinding. Linksys kan namelijk erg eigenwijs zijn als het om protocolen gaat.
Dit geld ook voor de encryptie protocolen. Schakel deze eerst eens uit.

Probeer zo stap voor stap je instelling weer op te bouwen naar de voor jou ideale omstandigheden. Dan kom je normaal gesproken vanzelf tegen waar je probleem zit

Succes

Ben inmiddels weer een stukje verder.
Door de Windows zero config client uit te schakelen en de Linksys monitor te gebruiken komt er wel een verbinding tot stand (de IP addressen zijn netjes te zien in Ipconfig en de icon in de statusblak geeft dat ook aan), MAAR er komt geen verbinding tot stand met het Internet.

Inmiddels heb ik ook geprobeerd de Linksys uit te schakelen en met de BenQ USB antenne van mijn laptop te werken: geen enkel probleem, mits ik de Win Zero Config client maar handmatig start.
BenQ er weer uit, Linksys weer enabled via de Linksys software en de connectie is er weer, maar geen verbinding met Internet, zelfs niet met de router (via de ipcode).
Ik begin te vermoeden dat de Linksys adapter kapot is of mis ik iets?

(PS snelheid terugschakelen kan ik geen parameter voor vinden in de router; encryptie wel of niet maakt geen verschil)

De Linksys kaart vervangen (garantie) en het probleem is over.
Het was dus hardware! Komt ook voor, maar je denkt er niet aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan