WIFI PS3 usb dongle (Hoe ver rijkt het signaal?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

acm1509

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Hallo,

Voor dat ik een een wifi usb dongle ga kopen om een draadloos signaal het huis in te sturen voor mijn ps3 wil ik weten of het mogelijk is om op zolder het signaal op te pikken als ik de usb dongle in mijn pc beneden heb zitten...

Ik kan weinig technische info vinden over het product.
Link: http://www.thrustmaster.com/products.aspx?CategoryID=11&PlatformID=12

Misschien dat iemand er wel wat van weet en mij kan helpen...

Ik hoor graag van jullie/iemand;)

Als de PC waarop de usb-key op zolder zou hebben gestaan zou het geen probleem zijn... nu dat ding lager staat is het helemaal afhankelijk van het type vloer dat er tussen zit [gewapend beton of hout].. daar kan geen enkele WiFi boer garanties geven....
In het geval de PC beneden staat en er zit 2x gewapend beton tussen kun je ook met een z.g. range extender werken die je op de tussenetage zet... dat is meestal wel voldoende om de demping te overbruggen....

Laatst bewerkt:
Als de PC waarop de usb-key op zolder zou hebben gestaan zou het geen probleem zijn... nu dat ding lager staat is het helemaal afhankelijk van het type vloer dat er tussen zit [gewapend beton of hout].. daar kan geen enkele WiFi boer garanties geven....
In het geval de PC beneden staat en er zit 2x gewapend beton tussen kun je ook met een z.g. range extender werken die je op de tussenetage zet... dat is meestal wel voldoende om de demping te overbruggen....

Ok, thanx voor je bericht.
Zitten ben ik bang idd 2 gewapende vloeren tussen, dus dat gaat niets worden ben ik bang.
Wel is het zo dat niet deze usb dongle maar die van de WIFI MAX dongle een veel sneller signaal transmitten, een zogenoemd 'G' netwerk ofzo hadden ze het over.
Is dit dan omdat het sneller is ook gelijk een sterker signaal?

Anders ga ik toch maar ff kijken naar die range extender waar jij het over hebt..

Er zijn (nu) 3 gangbare standaards in WiFi : B G en N (is ook nog A en Y)
B is 11 mbps, G is 54 mbps (is niets nieuws aan) , N is de nieuwe 248 mbps standaard

Maar dat heeft alleen met de snelheid te maken en niet met de sterkte van het signaal....

Er zijn (nu) 3 gangbare standaards in WiFi : B G en N (is ook nog A en Y)
B is 11 mbps, G is 54 mbps (is niets nieuws aan) , N is de nieuwe 248 mbps standaard

Maar dat heeft alleen met de snelheid te maken en niet met de sterkte van het signaal....

Ok dan.
Dat is duidelijk:).

Thnx voor je info:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan