wifi repeater 300mbps

Status
Niet open voor verdere reacties.

kneusje1234

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 dec 2013
Bededen in de meterkast staat de modem en router. Prima draadloze verbinding beneden en op de 2e verdieping. Maar dus niet op zolder waar mijn dochter slaapt. Ze kan dus geen gebruik maken van de wifi en dus geen gebruik maken van laptop en telefoon. Nu hebben we een wifi repeater gekocht. De repeater hebben we op de 1e verdieping in het stopcontact geplaatst. Het doet het allemaal maar als je echt gaat surfen dan is het drama. Veel te traag dus. Is hier iets aan te doen? Ik word er zo moedeloos van.

Welkom op Helpmij!

Welke repeater heb je gekocht? En welke besturingssystemen gebruik je op de telefoon en laptop? Wat voor een internetaansluiting heb je? Als ik dat weet, is het voor mij duidelijker of het probleem ergens bij de repeater, je apparaten of je internetaansluiting ligt, en kan ik sneller met een oplossing komen.

Jochem

Jeetje..mijn gebruikersnaam is niet voor niets kneusje ;-) De telefoons...android? En de pc windows 8? De repeater is een maxxel gekocht bij de action.En wat bedoel je met internetaansluiting?
Fijn trouwens dat er zo snel een reactie komt.Bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm.. Die van de Action heb ik geen ervaring mee. Android en Windows 8 zouden een repeater prima moeten kunnen handelen. Gebruik beiden zelf ook met een repeater. Denk dus toch dat het probleem bij de repeater ligt.
Met internetaansluiting had ik iets specifieker moeten zijn. Ik bedoel wat voor een modem heb je?

En dan nog iets, als je 'direct antwoordt' hoef je niet te citeren ;)

Dat citeren ging per ongeluk. Deed dit via mijn smartphone.
Modem is van sitecom N300? Staat ook nog WLR- 3100 en X3 achter. Misschien dat dit ook goed is te vermelden?

Welkom :)
Hier hebben we op een kamer ook echt crisis internet en zat ook te denken aan die repeater, maar las pas dat repeaters prima zijn om te whatsappen etc maar niet voor meer (dus snel browsen). Voor snel internet word een powerline adapter aangeraden. Je steekt een apparaatje bij je router in het stopcontact. Via de aarde/0 draad worden dan internet signalen verstuurt. Op de kamer steek je dan de 2de powerline adapter in. De meeste hebben alleen een LAN uitgang, maar er zijn ook die wifi uitzenden.
Zelf nog geen van beide geprobeerd, powerline adapters zijn meestal duurder dan een repeater.
Mocht je de repeater toch goed werkend krijgen, zou je dat dan even kunnen zeggen? Bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan