WiFi Repeater valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

pedro270

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Berichten
344
Hallo iedereen,

Ik heb een WiFi Repeater van TP-LINK.
Het model is: TL-WA854RE.

Maar sinds kort heb ik een probleem.
Al mijn apparaten die ik met de Repeater verbind hebben gewoon WiFi en internettoegang.
Maar na een minuut of 2 valt de internettoegang weg en moet ik opnieuw verbinden.
Dit moet ik telkens opnieuw doen.
Op elk apparaat gebeurt dit op een ander moment!
Als ik bijvoorbeeld op mijn iPhone zit valt de internettoegang weg maar mijn laptop heeft dan gewoon internettoegang.
Er zitten meestal maar 2 apparaten op het repeater netwerk!

Wat heb ik al geprobeerd:
De Repeater dichterbij de modem plaatsen.
De kanalen veranderen van het netwerk.
Verbinden met 1 apparaat tegelijk.
Dichterbij de REPEATER staan.

De repeater heeft meestal 4 of 5 streepjes bereik. (5 is het hoogste)

Wat zou er mis kunnen zijn?
Dit is zomaar uit het niets komen opdagen, eerst werkte alles nog perfect.
Op het netwerk van de modem werkt alles gewoon goed, het gebeurt alleen op het netwerk van de repeater.

Alvast bedankt
 
En wat gebeurt er over dat repeater netwerk?
Ik zou me erbij kunnen voorstellen dat als je veel data er over heen stuurt (downloaden, vooral torrent) dat de repeater het niet trekt. Per slot representeert de repeater alle apparaten die erop aangesloten zijn richting de router die er voor staat.

Tijs.
 
Bedankt voor het antwoord!

De internettoegang gaat al weg als ik alleen maar aan het whatsappen ben of aan het instagrammen ben.
Nadat ik een simpele pagina zoals Google heb geladen is de internettoegang meestal ook wel verdwenen.
Op de PC hetzelfde.
 
Dan kan ik zo snel geen verklaring bedenken.
Hopelijk heeft iemand anders wél een idee bij jouw vraag.

Tijs.
 
Installeer het gratis programma inSSIDer eens.
Kijk of er geen overlappemde kanalen zijn.
Plaats eventueel een printscreen van je scherm met inSSIDer
 
Hoi,

Ik heb gedaan wat je zei en er waren geen overlappende kanalen.
Ook jeb ik alle kanalen geprobeerd van 1 tot 13 en bij alle kanalen heb ik dit probleem.
Kan het zijn dat ik iets in het systeem van de modem moet veranderen zodat het werkt?
Ik heb onlangs gezien in het log dat er een probleem was met een DNS server.
Als je wilt kan ik dat logje in de volgende post wel sturen.

Bedankt
 
Ik kan er niets mee, maar wellicht dat iemand anders wat met dat logje kan?
 
Ik heb zelf alleen algemene tips voor je:
a. Zet de repeater tussen je laptop en de wifi router, precies in het midden.
b. Op de plek waar je met de repeater verbindt mag niet het netwerk dat er voor staat te zien zijn, anders heb je de afstand tot de router er voor niet goed. [Afhankelijk van de situatie moet de repeater toch minstens een meter of 7 vanaf de wifi router geplaatst worden.] Anders zou je kunnen kijken of de uitzendsterkte van de wifi router er voor verminderd kan worden zodat hij wel voor de extender te zien/gebruiken/verbinden is maar niet (meer) voor de apparaten die je wilt verbinden via de extender.
Ondanks dat er wel eens de term wifi versterker wordt gebruikt is het echt alleen een extender.

Mogelijk levert dit wat op. Ik zie verder geen relatie van DNS problemen met het gebruik van een extender.

Tijs.
 
Hoi,
Ik heb vanochtend even alles geprobeert wat je zei maar het werkte helaas niet.
Ik heb ondertussen de repeater in garantie gebracht dus wie weet zal het aan de Repeater liggen.
Heel erg bedankt en ik laat wat van me horen als ie terug uit garantie is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan