Wifi 's nachts uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt, het kan dus technisch, dat is mooi.
Dank voor de tip.

Bij access points zeker.
Ook al zit er geen knop op,dan trek je gewoon de stekker eruit.
Dit kan ook met een router,maar ik zou dit niet doen omdat een router best wel wat instellingen vergt.

Ik heb zelf het idee dat zo'n apparaat langer mee kan gaan als je die knop gebruikt dan steeds de stekker eruit, maar misschien heb ik het mis. Ook omdat er dan een bedrade computer aan zit.
Ik kan die genoemde herculesrouter van iemand overnemen.
Palomino, waarom twijfel je of het zal lukken bij een router?

Ik heb ook een vraag: waarom denk jij bij draadloze signalen altijd aan een router??
Om een router achter een router goed te laten werken moet je best wel wat ervaring op het gebied van netwerken hebben.
Een router moet je zien als een soort post sorteercentrum.
Ieder pakketje heeft een adres in de vorm van een header.
De header bepaalt waar het pakketje naar toe gaat,en de router sorteert het pakketje
Als er 2 post sorteercentrums in een netwerk zit kan er het een en ander fout gaan.
Aangezien jij alleen draadloze signalen nodig hebt is een router een beetje overkill.
Een access point is dan het aangewezen apparaat.

Dankjewel.
Ik zit niet vast aan een router, maar kon deze overnemen.

Ik begrijp het niet helemaal:
Gaat het je bij evt. problemen met de verbinding alleen om het installeren, of ook om het verschil in hoe ze werken?
Het access point moet met de bedrade pc toch hetzelfde doen als een router zou doen, om de verbinding tot stand te brengen?
Dan lijkt me dat het voordeel van een access point vwb de verbinding al minder wordt.

Wat is het geworden Spring? Zelf wil ik ook de Wifi kunnen aan en uitzetten, en weet nog niet de keuze te maken tussen een Accespoint of draadloos router. Heb nu een bedrade modem/router van 7 jaar oud, telfort is de provider.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan