wifi signaal groter bereik geven d.m.v. extra router

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Hallo,

kan ik een belkin router model:F6D4230 achter een telenet modem/router zodanig configureren(draadloos) met de bedoeling om het wifi signaal verder te laten komen in mijn woning waar de telenet router geen bereik heeft.

ik weet niet hoe het noemt maar heb iets gehoord van repeater of bridge mode.

Gr. Jan

Dat klopt. Je kan het WiFi bereik uitbreiden doormiddel van een Wireless Repeater.
Een voorbeeld daarvan is FRITZ! WLan Repeater N/G website
Dit is een uitstekend apparaat.

volledig akkoord dat de FRITZ een uitstekend toestel is maar de vraag is of de BELKIN kan gebruikt kan worden als repeater

Dit is niet mogelijk met jouw router. Dat zegt de site van BELKIN ook.

hallo,

lange pier,in het menu kan ik acces-point kiezen.Als ik die enable moet ik een ip adres specifieëren en het subnetmask.
Ik dacht eraan om het ip adres 192.168.0.99 en subnetmask 255.255.255.0 in te vullen.
het ip omdat telenet ip's uitdeelt vanaf 192.168.1.100(zie dit topic:http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=468864) en subnet omdat alle subnets zo zijn ingevuld.
indien dit zo ingevuld is betekent dit dan dat het een statisch ip is?

Gr. Jan

de access point functie houdt wel in dat je de belkin met een ethernet kabel op de telenet router dient te verbinden.

is het dan ok dat ik het voorgestelde ip en subnetmask invul?

moet er dan nog iets gewijzigd worden in de andere router en welke poort moet ik gebruiken? een lan?

lees er de sticky in het routerforum eens op na "meerdere routers in 1 netwerk". Als je die instructies volgt (daarom niet met dezelfde ip-adressen) en je koppelt dan een lan-poort vd telenet router op een lan-poort vd Belkin zou dit moeten werken. Voor het wireless; zelfde SSID en encryptie in de Belkin invoeren als bij de Telenet maar de wifi kanalen mogen niet gelijk zijn. Vaak staat de kanaalkeuze in routers default op auto. Je zal dus zelf een kanaal moeten kiezen waarbij je erop moet letten dat er minstens 5kanalen scheiding tss zitten. Zet je Telenet bv. op kanaal 1, dan zet je de Belkin op 6. Vooraleer je met de kanaalinstelling aan de slag gaat, installeer eerst inSSIDer op een laptop om te zien welke draadloze kanalen je buren gebruiken en blijf zo ver als mogelijk uit de buurt van deze kanalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan