Wifi signaal versterken door router

Status
Niet open voor verdere reacties.

devasish85

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2002
Sinds kort heb ik een Samsung tv met wifi.
Nu bleek alleen mijn Tele 2 modem (standaard model) geen sterk signaal te geven.
Dus heb ik vandaag een TP-Link router aangeschaft (TL-WR1043ND).
Na een beetje proberen en de router aan Tele2 modem aan te sluiten zou alles volgens de winkel werken.
Maar ik kom er totaal niet uit.

Het enige wat ik wil, is het huidige wifi signaal van Tele2 versterken.
Zodat ik films kan streamen naar m'n tv, want daar is het huidige signaal te zwak voor.

Dit is ook het enige zinnige wat ik vond. Heb je geen handleiding erbij voor jezelf. Dan kun je die hier downloaden en ook nog gelijk wat youtube filmpjes bekijken. Ik weet niet of het wat is, heb zelf niet verder gekeken.

klk hier.

Ook vreemd dat mensen alleen maar een router kennen om een wifi signaal te verlengen.
Er bestaan ook range extenders speciaal gemaakt om het probleem van een ontoereikend wifi signaal op te lossen.
Is een router echt het enige wat je te binnen schiet.

De computer boer adviseerde mij dit, en heb totaal geen kaas gegeten van Routers enz...

De handleiding is een beetje vaag.
Maar wat ik ervan begrijp is dat mijn pc met een kabel verbonden moet zijn met tp-link.
En een kabel van de tele2 modem naar de tp-link.
En dan zou het een kwestie van instellen zijn en moet het werken?

Als gebruiker kan je het signaal van het tele2 modem/router niet versterken.
De tele2 klantenservice zal je er ook niet bij ondersteunen omdat ze de toegang er ook niet tot hebben dus de mogelijkheid er niet voor hebben.
Wat het verstandigst zou zijn, is dat je in ieder geval de draadloos van het Tele2 modem/router uit (laat) zetten en zoals Dennis zegt, op de TP-link router bridging mode aanzet. Dit zal moeten omdat anders de DHCP van beide routers elkaar stoort.

Om een router in te stellen hoef je alleen maar een kabel te verbinden tussen de router en de PC.
In dit geval dus eerst alleen een kabel tussen de TP-link en je PC. Dan kan je inloggen op de router volgens de gegevens uit de handleiding en deze in gaan stellen.
Zodra dat klaar is kan je dan de TP-link op het Tele2 modem/router aansluiten en zou het moeten werken.
Werkt het niet meteen kan je een reset van beide routers uitvoeren waarbij je dan het Tele2 modem/router eerst op laat starten en zodra deze klaar is de TP-link

je hoeft meestal niet het wifi uit te zetten van de modem/router maar die kun je ook gewoon aan laten staan voor andere apparaten (tenzij jou modem dat niet ondersteund).

Het het nu aangesloten zoals de winkel het zegt, en volgens hun zou alles moeten werken.

Cd-rom van Tp-link gedaan en dan scant deze naar check Router's Connectivity

1. Network adapter enabled (Goed)
2. Network Status check (failed)

bij de Tele2 heb ik 2 poorten nog vrij, 3 en 4.
Vanaf deze poort loopt een kabel naar de Tp_Link.
Deze heb ik aangesloten op een poort 1,2,3 of 4 of op de WAN aansluiting en ik blijf een network Failed krijgen.

je moet de tp link dan ook nog in de bridge modus zetten, want dan werkt het waarschijnlijk wel.

Bedankt voor iedereens hulp, maar ga het toch maar anders doen.
Kreeg het uiteindelijk wel aan de praat, maar het signaal werd niet sterker.
Dus de router maar terug gebracht en 100 m kabel gekocht.
Dus nu word het of een kabel doortrekken of misschien een mediaspeler kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan