Wifi signaal zwak.

Status
Niet open voor verdere reacties.

codGmer

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Hallo,

Ik heb een vraag over mijn WiFi netwerk.
Ik heb een D-Link DIR-655 router, hele fijne router.
Overal boven heb ik maar 1 of 2 streepjes van de 4 op mijn android telefoon of de verbinding valt weg.
Als ik de mobiel op de trap tegen zo'n blok van het plafond aan houd dus daar waar de plafond van de gang eindigt dan heb ik maar 2 streepjes en als ik
het onder dat blok houd dan heb ik er 4 van de 4. De router staat aan de straat kant in de meterkast en op straat heb ik heel sterk bereik terwijl de bovenverdieping
boven de meterkast staat. In de tuin achter het huis heb ik ook nog een redelijk sterk bereik. In de keuken heb ik ook sterk bereik maar dat is door hele dikke deuren door dus snap ik niet waarom het boven niet zou moeten werken. Ik heb al alle mogelijke channels geprobeert op de router, en met de laptop heb ik dit probleem ook.
alvast bedankt voor de hulp.

Gr codGmer

[edit] de 2 antennes staan direct naar boven gericht. Ik heb daar ook al alle mogelijke richtingen geprobeert maar het helpt niet.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is het probleem dat er (aluminium)isolatie onder/in de vloer zit. Probleem heb ik hier ook :confused. Daarom tegenwoordig alles netjes met een ethernet-kabeltje verbonden. Sneller dan de (toen gebruikte) router. Dan heb je verder ook geen problemen met slechte adapters.

Misschien heb je betonnen vloeren: het effect is hetzelfde: afscherming.

Zelf heb ik een wireless router in de meterkast hangen, erbij staat wifi uit. Dan heb ik via een ethernet kabel op de eerste verdieping een wireless router aangehangen, die nu het hele huis kan verzorgen. Een wifi range extender helpt ook maar beperkt. Kan je geen netwerkkabel leggen kan je ook via homeplug werken. Google eens naar homeplug

dankje voor je reactie.

Ik vind het nogal raar want met mijn oude samsung jet had ik niet het probleem dat het internet wegviel. Geen super bereik maar toch genoeg om alles te laten werken.
Mijn android telefoon met krachtigere WiFi valt steeds weg.

Is het misschien een optie om een 2de goedkope routertje te kopen? een zonder firewall bijvoorbeeld die ik dan boven op mijn kamer zet.

Wat je zelf aandraagt is goed mogelijk, ja. Het is alleen wel aan te raden die router met een draadje aan te sluiten...

Ik doe dan gewoon de kabel die naar mijn pc gaat in de router en dan een utp kabel naar mijn pc dat moet werken neem ik aan.

Laatst bewerkt:
Ik heb hier een tweedehands Linksys in gebruik. Daar heb ik alternatieve firmware opgezet en gebruik hem alleen als access point. Werkt beter dan de officiele Linksys firmware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan