Wifi smartphone camera via router naar tablet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Hallo,
Ik wil graag via de camera van mijn smartphone gebruiken om via een router (Wifi) zodat ik het beeld op mijn tablet kan ontvangen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik wil graag weten hoe je dat moet doen.

Bedankt voor de reactie.

heeft u misschien enig uitleg hoe je dat moet doen?
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je met dezefde inlognaam van skypy met elkaar kontakt kan maken.

Bedankt voor de reactie.

heeft u misschien enig uitleg hoe je dat moet doen?
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je met dezefde inlognaam van skypy met elkaar kontakt kan maken.

Ik heb alleen Wifi en geen internet.

Beste Rob,

Dit zou moeten kunnen als je je telefoon instelt als ip-camera.
1. Download "IP-Camera" op je telefoon.
2. Open de app en druk op "Start server" (waarschijnlijk onderaan)
3. Op je telefoonscherm staat een ip adres. Iets als http://192.168.1.12:8080, vul dit adres in op je laptop in je browser.
Tadaaa

Je kunt nog meer instellingen doen zoals resolutie enzo, maar dat moet je maar even uit puzzelen, verder kun je ook via je browser focussen of het led lampje van je telefoon aanzetten.

In dit artikel staat alles nog een keer duidelijk beschreven. Hier staat eventueel ook hoe je de camera in kunt stellen dat hij ook vanaf buitenaf te bekijken is.
http://www.tweaking4all.nl/mobiele-...-android/oude-android-als-beveiligingscamera/

Succes :thumb:
Ik hoor het wel als er iets niet lukt of als je nog vragen hebt :)

Beste Jesse,

Bedankt voor je reactie.
Helaas gaat jou idee niet werken omdat mijn telefoon een nokia lumia 520 is en die werkt op windows 8.1.
Ik had dit eigenlijk eerder moeten vermelden bij mijn vraagstelling.

Hmmmm tja, dan wordt het moeilijk. Ik heb even zitten zoeken voor je maar ik kan ook geen apps vinden waar dit mee kan. Ik vrees dat het onmogelijk is. Het enige wat ik kan bedenken is Android op je nokia te zetten maar ik betwijfel of het gaat werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan