Wifi speed beperkt tot precies 40 mbit via speedtest

Status
Niet open voor verdere reacties.

stratoer

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2009
Mijn laptop (Acer Aspire V7-482PG met Intel 7260N wifi adapter) haalt via speedtest precies 40 mbit op 5Ghz, heel stabiel.
De link speed is volgens Windows 300 mbit op mijn 5Ghz netwerk. In mijn omgeving zijn er geen andere 5Ghz netwerken die voor interference kunnen zorgen. De channel width staat op auto, dus 20 of 40Mhz, en de channel staat ook op auto.
Bij een vriend haal ik makkelijk 150 mbit op zijn 5Ghz netwerk.

Het is sowieso raar dat ik precies op de 40 mbit vast zit, en het ook heel stabiel rond de 40 blijft hangen.
Hier een print screen van een speedtest
Untitled.jpg

Je linkt naar Speedtest.net, dus je bent de snelheid van je internetabonnement aan het meten. Welk abonnement hebt je precies?

Zoals je kon zien in de print screen zit ik bij Ziggo en heb ik 9 mbit upload dus het 90/9 pakket alles in een plus. Op me desktop en me telefoon (HTC One) haal ik rond de 80-90 mbit

Zal dan wel aan de driver óf de wifi adapter zelf liggen, lijkt me. Ook zal het mogelijk zo zijn dat het een Bluetooth - Wifi combo apparaat is, waar ik zelf altijd de voorkeur geef aan een apart apparaat voor beiden.

Kijk eens of deze software je driver update. Verder kan ik sowieso niets voor je betekenen, want ik heb jouw laptop niet.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Driver is laatst geupdate, zijn geen nieuwe updates voor de adapter. De wifi adapter is inderdaad een Bluetooth wifi combo, maar aangezien ik bij een vriend 4 keer zo hoog haal, en ik ook al geprobeerd heb zonder bluetooth een test te doen, zelfde resultaat.

In ieder geval bedankt.

Okee! Laten we het volgende eens proberen;

Voer de Speedtest nog een keer uit. Zelfde resultaat? Probeer dan eens een andere Speedtest-server. Ook weinig verschil? Gebruik dan eens een ethernet-kabel om de snelheid te meten. Als het resultaat dan beduidend beter is, dan ligt het aan je wifi/bluetooth adapter in je laptop, aangezien je op je telefoon en desktop wel de volledige snelheid haalt lijkt me dit dan ook vrij logisch. Je hebt dan alle mogelijkheden uitgesloten en ik kan je dan alleen de tip geven om eens een losse wifi-adapter te proberen.

Succes!

Jasper.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan