Wifi Sterkte verbonden vs niet verbonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MQuist

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2012
Beste Lezers,

Ik heb sinds kort een nieuw Wireless Device, een Engenius ECB150.

Wanneer ik op mijn laptop zoek naar draadloze netwerken wordt deze wel gevonden en er staat bij signaalsterkte: uitstekend.

Maar wanneer vervolgens verbind veranderd dit naar Laag..

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd;
-Ander kanaal ingesteld
-Encryptie aan/uit gezet
-Apparaat herstart

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt!

Mquist

De hamvraag... heb je er ook daadwerkelijk last van?

Heb je de kanalen zomaar op goed geluk gewijzigd, of je ook met een kanaalscanner bekeken hoe de situatie is? Er zijn allerlei gratis programmatjes om te zien welke kanalen (en hoe zwaar) in gebruik zijn.

De snelheid gaat omlaag wanneer het signaal omlaag gaat..(toch?)

Heb met software op kanalen gescant. Heb hem ook al op automatisch gehad zodat het apparaat zelf kon kiezen. Ook dit heeft geen nut gehad.

je kan inderdaad wat snelheidsverlies hebben, maar dan nog blijft de vraag: is dat zó erg, dat je daar echt last van hebt?

ik heb ook niet overal in huis 100% bereik, maar dat betekent in de praktijk dat mijn (theoretisch) maximale downloadsnelheid geen 7.5MB/s maar 5MB/s is. Daarbij is het dan nog maar de vraag wáár die vermindering dan daadwerkelijk zit, bij mij, ergens in de lijn, of bij de bron...?

Maar vraag me toch af waarom er eerst wordt aangegeven dat er vol signaal is, en bij het verbinden van Uitstekend naar Laag gaat..

het KPN netwerk metertje op me mobiele telefoon,vliegt ook steeds heen en weer van hoog naar laag..
ligt ook wel een beetje aan die metertjes..

ollo

Vermeld ook eens of andere netwerken NIET als "Uitstekend" worden aangegeven.
Verder: Ik zie firmware updates voor je apparaat (hier, laatste versie van de firmware is (maart 2012): 1.0.3.100), waarbij de volgende fixes mogelijk iets te maken hebben met je probleem.
2. Fix the auto channel issue.
3. Fix the issue that clients cannot connect to AP when AP is 11b mode. (Don't support WPS in 11b only mode)
4. Fix the issue that client cannot use WPA TKIP and AES to connect to AP with WPA2 Mixed.
5. Fix the issue that DUT on CB mode cannot connect to AP with WPA TKIP.

NL-talige helpdesk Engenius:
e-mail: supportnl@engenius-europe.com
NL: 0900-9090050
BE: 0900-77830
Maandag t/m vrijdag van 09:00 – 13:00 uur.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties. Waarschijnlijk ligt het toch aan mn laptop. Als ik met de laptop van mn susje probeer geeftie bijvoorbaat al niet Uitstekend maar ''Goed'' en dat blijft ook zo wanneer ik verbonden ben.

Ligt dus aan mn netwerkkaart denk ik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan