wifi thuis aanleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefgijsberts

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2011
hallo, ik zou thuis graag wifi willen gebruiken.
ik heb nu een kabelverbinding met caiway.

wat zijn de kosten van wifi?, moet je er een speciaal abbonnement voor hebben?,
wat is de veiligheid?, is het slecht voor de gezondheid, wat je soms hoort?,
kan ik met wifi ook internetten op een pc?,
kan ik naast de wifi ook nog kabelverbinding blijven gebruiken?:confused:
het zou erg fijn zijn als ik op een of meer vragen antwoord zou krijgen.
alvast bedankt. :rolleyes:

Hi Stef

Kosten van wifi zijn afhankelijk van wat je op dit moment hebt staan aan hardware, wat je wilt uitgeven en wat je wilt bereiken. Wil je bijvoorbeeld overal in je huis dekking dan zal je wat duurdere apparatuur moeten aanschaffen dan wanneer je alleen in je woonkamer dekking wilt hebben bijvoorbeeld. Wat heb je op dit moment staan? alleen een modem, of zit er al een router bij? hoeveel uitgangen zitten er op dit apparaat?

Wat betreft veiligheid, wifi is erg veilig met de komst van WPA2 encryptie. Je kan de draadloze verbinding beveiligen met een wachtwoordt zodat alleen de mensen die het wachtwoord weten op het netwerk kunnen. Dit wachtwoordt is versleutel door middel van WPA2 encryptie wat op bijna iedere router of access point zit tegenwoordig.

Wifi is niet slecht voor de gezondheid, je mag wettelijk maar 100 miliwatt uitzenden op de normale wifi frequentie. Aangezien een mobieltje al een aantal watt uitstraalt en ook nog niet schadelijk is bevonden zla het met wifi ook wel meevallen.

Je kan een PC voorzien van een wifi ontvanger en zender, dit zijn vaak USB sticks die je in de PC steekt om zo met een draadloos netwerk te verbinden.

Je kan altijd naast je wifi verbinding ook een bekabelde verbinding behouden, alleen is het niet aan te raden om op 1 pc zowel een bekabelde als draadloze verbinding te nemen omdat je dan netwerk conflicten kan krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan