Wifi traag zodra tablet inlogt

Status
Niet open voor verdere reacties.

selsmakke

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2015
Hallo

Ik zit met een (in mijn ogen) een lastig en raar probleem. Hier hebben wij 2 Lumia's 735 op de wifi thuis. Internetten gaat prima (ook tegelijk). Daarnaast een laptop, ook een prima verbinding. Het gaat fout zodra ik mijn tablet opstart. Het is een Archos 80 Cesium, met windows 10. Het wifi signaal verslechterd dermate, dat op zowel de beide telefoons als tablet eigenlijk niet meer normaal te internetten is. Filmpjes bekijken gaat gewoon niet. Op de laptop valt het nog wel mee, al is de snelheid lager. De signaalsterkte zakt niet, op alle apparaten geeft de wifi aan dat er een prima signaal is. Het lijkt erop dat de 3 apparaten (of alle 4) elkaar verstoren, vooral de tablet t.o.v. de andere apparaten. Alle drivers zijn up to date.
We hebben Telfort alles-in-een, daarover geen klachten, maar dit is toch wel iets wat ik graag verbeterd zou willen zien. Heeft iemand tips om een en ander op te sporen en aan te passen zodra het signaal verbeterd? Ik heb al een repeater geprobeerd, maar dat gaf geen verbetering t.a.v. de snelheid.
Het gekke is dat als ik bij iemand anders met alle 3 de apparaten inlog op hun wifi, er geen enkel probleem is. Alles verloopt vloeiend...

FokkeB

Hi. Toevallig had ik vandaag hetzelfde probleem met mijn Surface Pro 3. Mijn wifi-verbinding (Ziggo gecontroleerd) was uitstekend maar mijn laptop wifi was een drama.
Of dat aan mijn upgrade naar Windows 10 gelegen heeft???
Er was in ieder geval niet meer mee te werken.
Ziggo heeft gezien dat mijn apparaat bij hen aangemeld stond als een "langzaam wifi apparaat" en de wifi instellingen van het modem waren gewijzigd.
Zij hebben mij een link gestuurd met aanwijzingen om het wifi modem terug in de fabrieksinstellingen te zetten c.q. te resetten.
Probleem opgelost. Het functioneert weer prima.
Het wifi modem resetten is dus misschien een optie.
Veel succes.
Gr. Margaretha

Met het modem resetten bedoel ik dus niet alleen de stekker er uit, maar echt terug naar de fabrieksinstellingen.
Ik moest daarvoor eerst alle internet-kabels en het snoer van de vaste telefoon uittrekken.
Alle wifi-apparaten helemaal uitzetten (telefoons, smart-tv, laptops etc.)
De resetknop aan de achterzijde met een scherp voorwerp 30 seconden indrukken.
5 minuten wachten en in die tijd weer alle kabels aansluiten.

wel 24 uur het modem niet meer uitzetten om de updates op te kunnen halen.

Laatst bewerkt:
Dank je Margaretha54.

Ik heb vanochtend de router gereset. Het helpt een klein beetje, maar ik kan niet zeggen dat er een wereld van verschil in snelheid is. Ik kan nu wel weer inloggen op de router. Ik kan echter niet 'de' instelling vinden die de snelheid verbeterd. Wat wel opviel dat alle 3 de apparaten een IP-adres kregen die op elkaar aansluiten. Zou dat misschien een probleem opleveren?

Groet FokkeB

Ik denk dat het probleem zit in alle activiteiten (en up- en downloads) die Win10 allemaal doet op de achtergrond, zoals: updates (en daar zitten hele heftige tussen), synchronisatie van allerlei clouddiensten, verzamelen van informatie en activiteiten op de PC en dat doorsturen naar Microsoft, etc. etc.

Van de Archos 80 Cesium is geen Wifi specificatie bekend dus ook niet of die op de 802.11n draait. Aangezien ze het zelfs op de site niet aangeven bij de specs, kan het best zijn dat ze gewoon nog op de oude Wifi standaard werken (802.11 b/g). (of dat er gewoon een brakke wifi op zit). Ook 5 Ghz ondersteunt het apparaat niet.
En dan trek je inderdaad je hele verbinding omlaag. WiFi past zich nl altijd aan aan het traagste apparaat op het netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan