Wifi valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

SabinaH

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2011
Berichten
37
Hallo,

Ik heb een Lenovo z580 laptop en Ziggo alles in 1 plus met een cisco draadloos modem.
Nu valt continu mijn draadloze verbinding weg.
Dan geeft hij aan: beperkte toegang.
Na een paar seconden, maximaal halve minuut, springt hij weer online...
De ene keer doet hij dit de hele dag door en de andere keer maar een paar keer per dag.
Soms lijkt het even goed te gaan, maar dan begint het weer.

Nu dacht ik steeds dat het aan mijn verbinding van Ziggo lag dus heb diverse malen met hun contact gehad.
Nu heb ik mijn oude Compaq Presario CQ61 aan staan voor 3 dagen en nog geen enkele keer eraf gelegen.
Is dit nu toeval of is mijn Lenovo stuk/verkeerd ingesteld???

Met vriendelijke groet,
Sabina
 
Ik zou even in apparaatbeheer de draadloze netwerkkaart verwijderen en dan je laptop opnieuw opstarten. Bij de opstart wordt hij weer herkend en "schoon" geïnstalleerd.
Kijk eens of hiermee je probleem verholpen is.
 
Ik zou even in apparaatbeheer de draadloze netwerkkaart verwijderen en dan je laptop opnieuw opstarten. Bij de opstart wordt hij weer herkend en "schoon" geïnstalleerd.
Kijk eens of hiermee je probleem verholpen is.

Zeker weten dat hij dan weer installeert? En dan ben ik niet daarna mijn garantie kwijt ofzo? Want de laptop is van oktober?
Ik kan prima heel wat zelf doen, maar ik wil geen garantieproblemen krijgen.
 
Nee, is softwarematig. Je snapt wat ik bedoel hè ? Het is niet fysiek de kaart uit je laptop halen......
Je mag geen hardwarematige veranderingen doen maar wat je nu doet is gewoon even je kaart opnieuw laten installeren.
 
Nee, is softwarematig. Je snapt wat ik bedoel hè ? Het is niet fysiek de kaart uit je laptop halen......
Je mag geen hardwarematige veranderingen doen maar wat je nu doet is gewoon even je kaart opnieuw laten installeren.

Hahaha, ja ik snap wat je bedoeld...
Heb alleen altijd pech met apparatuur en daarom vraag ik even voor de zekerheid of ik niet iets doe wat niet teruggedraaid kan worden...
Maar ik ga het uittesten. Bedankt!
 
Gisteravond en vandaag ging het goed, tot zo net.
Tot twee keer toe er weer af in 10 minuten tijd...
Nog meer tips?? Dit heeft helaas niet geholpen.
 
Begin met het uitzetten van de energiebeheer voor die wifi adapter.
Dit gedeelte begrijp ik niet... ik heb een draadloze modem Cisco van Ziggo. Die is door mij én Ziggo al diverse keren gereset.

http://www.netstumbler.com/downloads/
En/of kijk wat er allemaal op de kanalen zit en verander die in router eventueel.

En ook dit heb ik al meerdere malen gecheckt en dmv inSSider weet ik dat ik de enige ben die op dit kanaal zit...
 
De wifi adapter zie je in apparaatbeheer, heeft niets met de router te maken, een modem is wat anders, overigens.
 
De wifi adapter zie je in apparaatbeheer, heeft niets met de router te maken, een modem is wat anders, overigens.

Oke, daarom zeg ik, dit snap ik niet ;) Hoe zet ik het energiebeheer uit van mijn wifi adapter??
Gewoon op uitschakelen klikken?
En dan?
 
ja dat bedoelde ik inderdaad met op uitschakelen klikken. Maar wat daarna?
 
Opnieuw opstarten en hopen dat het niet meer gebeurt.

Vraag mij alleen af welke opties er nog meer in staan, mis even een screenshot ervan plaatsen.
 
Uhm oke dan doe ik dat zo.
Waar wil je een print screen van hebben? Want die afbeelding die je er net bij zette, zo ziet het er bij mij precies zo uit..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan