Wifi valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga eens bij de router/modem in de buurt zitten, dat ding heeft maar een bereik van nog geen 5 mtr of een andere aanvragen bij Ziggo.

Ga eens bij de router/modem in de buurt zitten, dat ding heeft maar een bereik van nog geen 5 mtr of een andere aanvragen bij Ziggo.

Met mijn oude laptop heb ik er geen last van, maar inderdaad de router/modem is waardeloos qua afstand...

heb je die probleemmachine al eens grondig gescand met een antivirus? Doe dit bij voorkeur pas nadat je in safe mode bent opgestart? Bepaalde malware kan je internetverbinding ook in de soep laten lopen.

heb je die probleemmachine al eens grondig gescand met een antivirus? Doe dit bij voorkeur pas nadat je in safe mode bent opgestart? Bepaalde malware kan je internetverbinding ook in de soep laten lopen.

Ik heb gister mijn laptop teruggezet naar fabrieksinstellingen. Vervolgens alleen skype en wat op internet gezeten. Internet houd bij mij in wat kranten/nieuwssites, een forum en hyvesspelletje... Lijkt me stug dat ik daarmee meteen weer iets op mijn laptop heb gekregen. Terwijl ik dit en nog meer op mijn oude doe en dan gebeurt er niets??

je hebt dus niks antivirus op je machine? Ben je zeker dat er niks op je andere machine zit? Er zijn "beestjes" die bv alleen maar proberen paswoorden, identiteits- of bankgegevens proberen te achterhalen. Dergelijke malware probeert zich zo onopvallend mogelijk op je machine te verschuilen. Het feit dat je internet connectie ad rondom wegvalt kan ook een teken zijn. Ik zeg niet dat het per sé zo is. Maar als je niks van beveiligingssoftware op je pc's hebt staan, vraag ik me af of je ook je voordeur altijd laat openstaan?

Heb ik gezegd dat ik er niets op heb staan?? Ik heb op beide AVG en ik heb met mijn oude laptop geen wegvallende wifi verbinding.
De nieuwe laptop waarop dit wel het geval is heb ik gister opnieuw geinstalleerd en tijdens het testen van de verbinding, waarbij ik op skype en hyves zat, viel hij meteen weer weg. Ik had toen nog niets raars geinstalleerd behalve wat de pc zelf er op had.
Dus nee mijn voordeur staat niet open en mijn pc's ook niet! Maar toch zit er ergens iets niet goed en vraag ik hulp en geen opmerkingen over openstaande deuren...

1/Welke Windows versie staat er op die Lenovo?
2/Geef het exacte type eens op van die Ziggo.

Er staat windows 7 64bits op en het modem van Ziggo is Cisco EPC3925

Vreemde is als ik bij Lenovo kijk dat ik uitkom bij de Z580 en bij een IdeaPad en Intel WIFI drivers en niet bij Atheros drivers.

die screenshot van post #17 selecteer in dat venster het tabblad details, in dat balkje onder "eigenschap" kies je hardware id's en post daar eens een screenshot van.

Uhm ik stond op het punt om weg te gaan en dacht nog even snel, maar had de helft niet gelezen waar ik prtscrn van moest maken ;) Maar bij deze...
hardware id's.jpg

En ja er staat ideapad op de sticker en de driver is geïnstalleerd door W7..

Hoi SabinaH,

Login op je cisco router. Ik vermoed een cisco epc3925 (staat vooraan op de router).
Hoe log je in? op een web brouwser ie9 of chroom enz.. met http://192.168.1.1

Als je al niet eerder hebt ingelogt hebt is de standaard login:
username: admin
password: admin

dan ga je naar wireless optie radio settings

netwerkmode: staat op B/G/N Mixed
Radio Band:Enabeled 2.4 GHz
Channel Width: Standard - 20 MHz Channel
wijzig het kanaal van x of auto naar 3

Dit moet een stabiel draadloos netwerk verbinding bewerkstelliggen.

suc6

Hoi SabinaH,

Login op je cisco router. Ik vermoed een cisco epc3925 (staat vooraan op de router).
Hoe log je in? op een web brouwser ie9 of chroom enz.. met http://192.168.1.1

Als je al niet eerder hebt ingelogt hebt is de standaard login:
username: admin
password: admin

dan ga je naar wireless optie radio settings

netwerkmode: staat op B/G/N Mixed
Radio Band:Enabeled 2.4 GHz
Channel Width: Standard - 20 MHz Channel
wijzig het kanaal van x of auto naar 3

Dit moet een stabiel draadloos netwerk verbinding bewerkstelliggen.

suc6

Bedankt voor het meedenken, maar dit is allemaal al getest... Heb alle kanalen al geprobeerd en ook Inssider op de computer geïnstalleerd om te kijken wat de buurtjes doen...

Ondertussen heb ik van Ziggo een Netgear router erbij gekregen. Hiermee is het nog steeds waardeloos...
Ik heb mijn pc getest bij mijn ouders op een Ubee modem van Ziggo en daar haal ik perfecte snelheden en geen problemen.
Dus het ligt niet aan mijn pc... Neem ik aan?

Hallo allemaal!

Ik heb exact dezelfde router de Cisco EPC3925 maar dan bij UPC.
Ik heb een aantal problemen ermee.
Ik krijg als ik mijn USB stick in me computer rechtstreeks steek maar 5 tot 10 mb/s en als ik hem verleng en precies boven de router zet dan krijg ik max 50 mb/s..
Ik wil graag weten wat dit probleem is.
Op meerdere computers in huis is het zelfde probleem opgedoken.

Alvast Bedankt Colin Dales.

Hier is het probleem nog steeds niet opgelost. Ik heb iemand van service+ van Ziggo hier gehad. Ook hij kwam er niet uit.
Op zijn minilaptop deed de verbinding precies hetzelfde. Hij kwam met het verhaal dat het aan mijn huis of iets in mijn huis ligt... Dat er iets stoort.
Dus tot op heden moet ik met kabel werken, want ik kan zelfs niet RTL gemist ofzo kijken op WIFI.... WAARDELOOS!
Iemand nog ideeën of tips?

Cisco EPC3925

login op je router

en verander het Beacon interval van 100 naar 50

wellicht zal dit helpen

Suc6

Bijlagen

• Beacon interval.jpg
    Beacon interval.jpg
    40,3 KB · Weergaven: 93
vooraleer met die beacon intervallen te stoeien; ik heb een paar screenshots uit de manual vd EPC genomen draadloos1.JPGdraadloos2.JPG Log eens in de EPC in en post dan de instellingen zoals ze bij jou staan. Maskeer dan wel even je SSID uit de screenshot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan