Wifi valt uit en er zijn dan geen verbindingen meer mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jitskeee

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2013
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn draadloze netwerk.
Als ik bezig ben op internet, aan het gamen of op een andere manier de internet verbinding gebruik valt mijn internet wel eens weg. Als ik dan klik op een netwerk zoeken, zijn er ook geen netwerken mogelijk om uit te kiezen, terwijl er normaal een stuk of 8 staan. Klik ik dan op probleem oplosser, komt het internet aan het eind van het verhaal weer terug met de mededeling dat een netwerkkabel niet goed is aangesloten of kapot is.
Nu hebben we 2 dagen geleden een nieuwe router gekocht, omdat ik dacht dat dit misschien het probleem was. Jammer genoeg, is dit niet de oplossing.
Mijn zus en ouders zitten wel gewoon op het internet zonder probleem.
Eerder had mijn computer hier geen last van, en las ik op forums dat het malware of een virus kon zijn. Virusscan en malwarescan gedaan, maar hieruit kwam niks. Vervolgens heb ik mijn laptop terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Maar ook dit mocht niet baten.
Zelf draai ik geen zware programma tijdens het internetten (zoals torrent downloaders, omdat ik op forums had gelezen dat dit een probleem kon zijn).

Zit er hier iets fout in mijn laptop of gaat er iets anders mis?
Veel mensen lijken hetzelfde probleem te hebben, maar deze kunnen dan nog wel netwerken kiezen, bij mij zijn deze helemaal weg.

Hopenlijk kan iemand me helpen!
Groetjes

Gevoelsmatig zou ik denken aan oververhitting. Dus verstofte binnenkant van de laptop en/of verkeerd gebruik (op bed bijv. ipv. op een normale tafel) en/of het draaien van applicaties waar de laptop te warm van wordt.

Tijs.

Maar mijn laptop voelt niet heet of warm aan als ik bezig, en het gebeurt ook als ik hem op een normale tafel neerzet.
Dus ik ben er niet zeker van dat dit de oplossing is.
Groetjes

Dan zou het kunnen zijn dat de driver van je wifi module niet goed is.

Welke laptop (merk + type) praten we over? En welk besturingssysteem draait er op?
Haal ook even uit Apparaatbeheer welk merk wifi module het is, want soms zijn daar bij laptops meerdere keuzes van.
Apparaatbeheer starten:
[Windows-toets]r toetcombinatie -> devmgmt.msc
of
via Start -> [Zoeken en uitvoeren vakje] -> intypen: devmgmt.msc

Tijs.

Laatst bewerkt:
Toevoeging: Nog steeds kan het probleem zijn dat de laptop intern verstoft is. Haal een disassemblage handleiding op (indien beschikbaar, kan ook bijv. Service Manual heten) en blaas alle stof uit de laptop.
Verder kan je soms op Youtube filmpjes vinden met disassemblage van je laptop [even daar zoeken op het type laptop, hopelijk vind je wat.]

Tijs.

Ik ken dit. Of je een verstofde laptop of gloedjenieuwe PC. De Provider. Dat stuk ongeluk is vaak het probleem. Het gebeurt ook vaker voor de aankondiging van nieuwe snelheden, en uitrol nieuw spul. Ik heb vroeger eens alles tot op de draad vervangen, en nog viel alles weg. Nu nog, mijn TV loopt welleens vast. Dat gebeurde vroeger nooit. Daarnaast komt een computer na een wegval van netwerk niet meer uit een soort coma. Maar de providers zijn vaak aanstichters tot controlfreakgedrag.

Een gloedjenieuwe pc is het zeker niet meer, haha.
Ik heb even zitten kijken voor een disassemble handleiding, maar niks is te vinden en op youtube ook niet echt iets. Kan ik hem zelf ook openmaken en goed blazen? Of moeten er echt dingen uit. Ik ben hier zelf namelijk nogal een leek in.

Voor de andere informatie waar je naar vroeg Tijs:
Ik heb een Packard Bell EasyNote LK1-BZ-121NL met windows 7 erop.

Ik snap niet helemaal waar ik het wifi model kan vinden. Als ik apparaat beheer opstart, moet ik dan kijken bij netwerken?
Hier staan: Atheros AR8152/8158 PCI-E Fast Ethernet Controller (NDIS 6.20)
Realtek RTL8192CE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC
Groetjes

Laatst bewerkt:
Ok, duidelijke informatie! :) Ik heb wel het idee dat je een LK11-BZ hebt?
2 drivers heb ik voor je: deze (RTL8192CE-VA4)
alternatief (waarschijnlijk niet de goede software):
RTL8192E

Ik zal proberen uit te zoeken welke precies de juiste is, maar download ze allebei alvast en probeer ze evt. ook alvast uit.

Overigens (als je inderdaad een LK11-BZ hebt), dan vind ik op de website van Packardbell alleen drivers voor RTL8191SE
Mocht dát de juiste benaming zijn ipv. 8192CE, dan moet je op deze pagina zowel RTL8191SE-VA2 als RTL8192SE aanvinken en op go klikken. Je krijgt dan 2 drivers in 1 pagina gepresenteerd, die je beiden weer kunt gaan downloaden en uitproberen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs, je bent geweldig!
Ik heb alle 3 de drivers geïnstalleerd, en tot nu toe geen enkel probleem gehad.
Zelfs niet met skype (waar hij normaal om de 3 minuten uitviel).
Helemaal top!

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan