Wifi valt weg na toevoegen PiPo tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

stylo

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Ik heb thuis meerdere aparaten die met WiFi verbonden zijn en dit werkt goed. Nu hebben we ook een PiPo (leuke naam ik weet het) tablet en als ik die toevoeg aan het WiFi netwerk valt het gehele WiFi netwerk weg. Zodra ik deze tablet van het netwerk afhaal en de WiFi module (Sitecom router) herstart hebben alle aparaten weer verbinding.

Ik heb momenteel de volgene aparaten verbonden en actief:
- Laptop
- Mijn telefoon
- Telefoon van moeders

Het betreft een Sitecom WL-351 router met firmware 2.5 (laatste).

Iemand enig idee waarom het gehele WiFi netwerk eruit klapt zodra ik die tablet eraan toevoeg?

je router heeft 802.11 a, b, g, en n om het makkelijk te maken
n is de snelste bandbreedte die je router kan geven,
a wat minder en b iets beter en nog iets sneller
wanneer je tablet inlogt moet je router switchen naar een mindere snelheid dus bijv 802.11a
dan wordt je bandbreedte minder en je snelheid waardoor je dus een minder wifi bereik hebt,

hier kan je het nog een beetje zoeken hoe snel ab en n is https://nl.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11#802.11g
als ik het totaal mis heb kan het ook maar zoiets stond me bij omdat ik een hotspot project heb afgerond

pyro

Dus als ik het goed begrijp switcht de router naar 802.11g omdat de PiPo geen n ondersteunt. Maar waarom klapt het hele WifI gedeelte er dan uit? Zelfs als ik een meter voor de router sta krijg ik geen verbinding.

Dat zal ik dan eigenlijk niet weten :(
Heb je is een keer je router weleens gerecet?
Misschien ligt het daaraan

Ik heb de router nog niet zo lang en ik draai ook thuis een server die veel gebruikt word, dus een reset is eigenlijks het allerlaatste wat ik wil proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan