wifi valt weg op pc's maar niet op gsm

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
heb hier belgacom bbox internet en digitale tv ,
deze zend wifi uit , af en toe ongeveer 1 keer per maand (dan gedurende 3a4 dagen) valt wifi weg , mat geen enkele desktop of laptop kan ik dan
nog verbinding maken met internet , maar wat wel werk is dat ik met iphone wel wifi kan nemen terwijl er geen enkele pc verbinding kan maken

nu heb ik van een collega gehoord , deze heeft internet van telenet , modem en aparte router belkin , dat die net hetzelfde probleem heeft maar dan meermaals per maand , maar ook geen enkele pc wifi maar hun gsm's wel ...

bestaat hier soms een oplossing voor ??

dank u
mvg

Zowiezo zou ik op dat moment proberen wat er gebeurt als je de bbox uit zet/van de stroom haalt, een minuut wacht en dan weer aan zet.

Werkt het dan weer, dan lijkt me dat er wat mis is met het DHCP gedeelte van de bbox óf de bbox is (langere tijd) overbelast geweest, bijv. door downloads.

Wil je wat testen, dan zou ik het zo doen:
1x het verhaal van boven doen. Dan een maand normaal Internet-verkeer (dus géén downloads; Youtube filmpjes + websites + mail kunnen natuurlijk wel). Blijft het probleem weg, dan zou ik aan overbelasting denken danwel dat Belgacom je bbox afknijpt vanwege (te) groot dataverkeer.

Dat kan mogelijk ook aan de hand zijn bij die collega van je.

Tijs.

Modem uitrekken enzo al geprobeert maar dan lukt het nog niet .. Via een kabel soms wel soms niet .. Probleem oplossen kiezen geeft ook geen resultaat weer .. En internet op gsm blijft wifi gaan en pc' s niet ..

Geen idee. Contact nemen met Belgacom, zou ik doen.

Tijs.

Je moet eerst uitzoeken of het internet wegvalt of Wifi. Hetgeen betekent op het moment, waar geen Wifi beschikbaar is, werkt dan wel bedraad internet?

Lutz: wel gezien dat er gemeld is: "Via een kabel soms wel soms niet .." ? Ik vermoed toch echt dat het apparaat niet goed werkt.

Tijs.

Soms werkt wifi op pc's niet en op gsm wel bedraad werkt het soms wel en soms niet zonder wifi en bij mij is het belgacom en bij collega telenet en heeft het zelfde probleem , en kwa gebruik van internet is normaal geen zware belasting ...

Ik denk dan toch dat de modem/router niet meer goed is. Ik zou contact opnemen met Belgacom en vermelden, dat soms je modem uitvalt, en dat je met een kabel gaat internetten.

En wat is dan probleem dan van collega ? Die zijn modem werkt altijd bedraad , soms op router kan hij geen draadloos nemen en soms weer wel met pc's en met gsm gaat zijn wifi ook altijd ...
Deze is bij telenet
Mvg

Geen idee, ook omdat hij ook nog een zelf gekocht apparaat gebruikt (de Belkin). Er zijn bij hem dus 2 plaatsen/apparaten waar het mis kan gaan enkele malen per maand, niet 1 (zoals bij jou).

Tijs.

En wat zou dan bij hem bv de oorzaak daarvan kunnen zijn ? Mvg

Met het nodig koffiedik kijken: Kan dus aan de router liggen (niet zo waarschijnlijk, in mijn inschatting, maar makkelijk te testen door de router op het moment van de problemen even uit te zetten en daarna weer aan) of aan de verbinding/modem. Helpt een herstart van de router niet, dan zal het probleem in de modem en/of de Internet-verbinding te liggen, en dus een klus voor zijn provider zijn om op te lossen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Waar blijven de terugmeldingen over de tips?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan