WiFi valt weg tijdens gamen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

snaggyheadshot

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Tijdens het gamen valt mijn WiFi verbinding weg, ik heb een Conceptronic router, hoe kan ik dit verhelpen?

Een beetje meer informatie is handig.
Wat voor computer heb je, processor, geheugen, etc?
Wat zie je gebeuren op het moment dat WIFI wegvalt, valt de verbinding uit, heb je geen signaal meer, of nog iets ander?
Welke games gaat het om waar het bij wegvalt, is het een specifieke of zijn het verschillende?

Ik heb een I7, 6GB ram , het is bij meerdere spellen maar als het gaat om Minecraft bijna altijd ook als ik vaker skype gebruik valt het uit. Op het moment dat het uitvalt staat mijn netwerk niet meer in de lijst met wifi netwerken. Als het uitvalt met skype hebben andere apparaten ook geen internet meer als het uitvalt tijdens het gamen ( meestal direct ), heb alleen ik even geen internet.

Installeer eerst je draadloze netwerkkaart eens opnieuw. Dat wil in zulke gevallen het probleem nogal oplossen.

Helpt dat niet, Probeer dan eens je router terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en dan draadloos opnieuw instellen. Ook even er om denken dat je niet teveel apparatuur direct in de buurt van de router hebt staan, die kunnen het signaal verstoren.

De netwerkkaart opnieuw installeren had geen zin, ook ene router reset haalde niks uit. En over welke apparatuur heb je het dan zoal?

Trouwens ik heb ontdekt dat dit probleem zich afspeelt op de bovenetage, dus niet onder in de woonkamer ( waar de router staat ).

Alle apparatuur die stroom nodig heeft.

Als je er boven alleen last van hebt, dan heb je daar niet genoeg signaal. Dat kan je verhelpen om een wireless repeater te gebruiken of anders bekabeld de verbinding te maken.

Ik heb een repeater maar dat werkt nog slechter dan als ik op de gewone router verbind. En naast de router staat een radio. Kan dit storen?

Dat kan storen ja. Zet die eens een paar meter verderop en kijk hoe hij het dan doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan