Wifi van buren wel zichtbaar maar eigen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ragman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
Berichten
2
ik heb een probleempje met mijn wifi.

Gisteren heb ik een laptop geleend medion 40100 alleen kan deze laptop mijn wifi niet vinden. Hij vind wel de netwerken van de buren, maar niet die van mij. Dit terwijl de Wii dit net werk wel vind en op komt.

ik heb een Sitecom 150n router hierop staat de SSID aan en het channel staat op 1 vanwege de Wii. Ik heb er een WPA2 beveiliging op met shared key en de firewall staat uit. ook is de router ingesteld op 2.4 Ghz b+g+n

ik heb ook al geprobeerd om de beveiliging aan te passen en uit te zetten en andere instellingen van de router te veranderen, maar zonder resultaat.

De Medion laptop heeft een Prism 802.11g wireless adapter en ik heb ook al geprobeerd de nieuwste driver te instaleren, maar dit helpt ook niet.

Heeft iemand misschien nog een idee wat het probleem kan zijn. De wifi deed het wel bij degene waar ik de laptop heb geleend.

mvg,

Ewoud
 
Welke naam heeft uw SSID?
Ik weet niet of je dit leeg kan instellen, maar tis mijn eerste gedacht dat daar iets mis mee is.
 
ik heb mijn SSID "BakkerAir" genoemd Als ik een tweede ISSID aanmaak met merk en nummer die die dan automatisch aan maakt en de boel instel op 2.4 b+g zonder beveiliging. kom ik erop. als ik vervolgens de beveiliging weer aan zet ziet het netwerk nog wel, maar als de laptop dan wil verbinden krijgt ie geen contact hij blijft in "waiting for network" hangen.

Zonder beveiliging doet hij het nu. met beveiliging krijgt ie geen toegang tot het netwerk

misschien daar nog een idee over?




Waarom werkt BakkerAir niet als ISSID?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat die Prism draadloze netwerkkaart geen WPA2 ondersteunt (en misschien WPA ook niet).

Je zou kunnen proberen eens met WPA beveiliging, en dan kijken of het wel werkt.

PS: Als het alleen zou werken met WEP beveiliging, dan toch echt bedraad aansluiten of een nieuwe (USB-)draadloze netwerkkaart kopen voor die laptop, want WEP beveiliging is echt niet veilig genoeg (te kraken binnen 1 minuut).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan